PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Analitycy: Carrefour radzi sobie w Polsce dobrze, ale będzie monitorować wyniki hipermarketów

Autor: dlahandlu.pl 17 czerwca 2019 14:09

Zdaniem analityków, wyniki Carrefour za pierwszy kwartał tego roku są bardzo dobre, szczególnie biorąc pod uwagę ograniczenie handlu związane z niedzielnym zakazem oraz to, że firma od ponad roku jest w restrukturyzacji. W ich ocenie, jeśli sieć będzie szła zgodnie z przyjętą strategią restrukturyzacyjną na pewno będzie mocno przyglądać się swoim aktywom w sektorze hipermarketów w Polsce.

Przypomnijmy, sprzedaż Carrefour Polska w pierwszym kw. 2019 r. wyniosła 494 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 3 proc.

- Biorąc pod uwagę wprowadzony zakaz handlu to świetny wynik. Tym bardziej jeśli porównamy go z wynikiem Biedronki, której sprzedaż LfL w pierwszym kwartale 2019 r. spadła o 1,1 proc. – mówi Maciej Kraus, partner w Movens Advisory.

Podobnego zdania jest Wojciech Chromik, menedżer Grant Thornton. - Wynik jest całkiem przyzwoity. Rok temu wyniki były pod silną presją ograniczenia handlu w niedzielę a w tym roku mamy przecież tylko jedną niedzielę handlową w miesiącu – zauważa ekspert.

- Trzeba pamiętać, że Carrefour to wciąż europejski gigant sieci detalicznej a od stycznia ubiegłego roku przechodzi restrukturyzację zaplanowaną na 5 lat. Oprócz redukcji kosztów i miejsc pracy, przewiduje mocne inwestycje w e-commerce. Planuje rozwijać działalność w Chinach w oparciu o współpracę z tamtejszym gigantem – Tencent. Ważnym ogniwem mają być produkty organiczne i marki własne – dodaje.

Wojciech Chromik przypomina, że jeśli chodzi o Europę Zachodnią (Hiszpania, Włochy, Belgia) Carrefour zmniejszył sprzedaż LfL w kwartale tego roku, natomiast w Polsce i Rumunii odnotował wzrosty  (o 3,0 proc. i 3,3 proc.).

- Zarządzający siecią przyznają, że sieć rośnie głownie na rodzimym rynku nad Sekwaną oraz dzięki mocnej pozycji w Brazylii. Trudno określić jak dokładnie wygląda rentowność sieci w Polsce, zwłaszcza w rozłożeniu na poszczególne segmenty. Jeśli sieć będzie szła zgodnie z przyjętą strategią restrukturyzacyjną na pewno będzie mocno przyglądać się swoim aktywom w sektorze hipermarketów. Tam gdzie będzie można uzyskać synergie z e-commerce sklepy pozostaną, bo są szanse na rozwój obszaru e-grocery. Decydującym czynnikiem będzie także jakość lokalizacji placówki. Stąd też pomysły podnajmowania powierzchni innym graczom (bezpośrednio niekonkurencyjnym) – ocenia menedżer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7627
Ilość aktualnych ofert: 498071

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.