Analitycy: Czy Tesco ma szanse pod nowym przywództwem?

Autor: dlahandlu.pl 3 października 2019 09:45

- Nie jest jasne, dlaczego Dave Lewis podjął decyzję o odejściu z Tesco, ale ważniejsze pytanie brzmi: dlaczego Tesco przeoczyło wewnętrznych kandydatów na nowe stanowisko dyrektora generalnego i wyznaczyło na to stanowisko Kena Murphy'ego z Boots - tak zmiany w Tesco skomentował dla "Retail Gazete" niezależny analityk rynku handlu detalicznego, Nick Bubb.

Główny analityk Markets.com, Neil Wilson, powiedział natomiast, że „solidny rodowód” Murphy'ego w Walgreens Boots zapewni mu dobrą pozycję, a biorąc pod uwagę jego doświadczenie z trudnego rynku handlu usługami zdrowotnymi, jest przygotowany na znaczne cięcia kosztów w związku z presją na zyski. - Będzie musiał wykorzystać te umiejętności w Tesco, gdzie prawdopodobnie stawi czoła trudniejszym zadaniom po erze Lewisa. Ponadto bitwa z dyskontami dopiero się zaczyna  - powiedział Wilson.

Czytaj także: Żelazny Dave opuszcza Tesco

Lewis miał na sztandarach walkę o wyższą marżę netto oraz odparcie presji ze strony niemieckich dyskontów, Aldi i Lidla, a także przywrócenie rentowności Tesco w ramach przygotowanego przez niego planu naprawczego.

Ekspert ds. handlu detalicznego w Shore Capital, Clive Black, powiedział, że te działania odnosiły skutek, a Murphy nie ma łatwego zadania do wykonania. 

Nick Everitt, dyrektor doradczy w Edge by Ascential, podziękował Lewisowi za „silny zespół”, który stworzył, aby realizować swój plan naprawczy, ale ostrzegł, że przed Murphym trudne rozmowy. - Nad Tesco zawisło wiele pytań: jaki jest wpływ firmy na rozwój międzynarodowy? Jaki jest długoterminowy plan handlu elektronicznego i e-commerce? Te rzeczy są obecnie niejasne. Potrzeba nowego dyrektora naczelnego, którym zajmie się tymi kwestiami i oprze się na stabilnych podstawach stworzonych przez Lewisa. Z tym musi się zmierzyć nowy szef. Inne kwestie to utrzymanie starego zespołu kierowniczego i zbudowanie autorytetu w firmie. Jeśli to się uda, Teso znajdzie "drogę do przodu" - ocenił.

Thomas Brereton, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData, powiedział, że Lewis odszedł w dobrym dla niego czasie. Ekspert zaznaczył, że chociaż półroczne wyniki Tesco oznaczają niewielki spadek formy - w porównaniu z szybko odzyskującym udziały Sainsbury's - imponująca spuścizna Lewisa ma być konsekwentnie zyskowna w trudnym pięcioletnim okresie (m.in. brexit). Wyzwaniem dla Murphy'ego będzie wyprowadzenie Tesco na wiodącego na rynku innowatora bez niszczenia niezawodnej, generującej zyski maszyny, którą stawała się sieć za czasów Dave'a Lewisa - wyjaśnił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Anna 2019-10-03 19:30:27

    Teraz już za późno

    Przykro ale niestety. Jakby były solidnie rozliczane straty na każdym poziomie nie tylko w sklepie ale również w magazynach albo robienie przecen na poziomie sklepu ktoś by konkretnie sprawdził, to myślę, że dochód "znalazłby się"

    Ale teraz, to już po fakcie

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,53

  • Min

    10,88

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8006
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.