Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: Dino ,,skazane" na dalszy wzrost

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2018 09:38

Analitycy: Dino ,,skazane" na dalszy wzrost Fot. materiały prasowe

- Dino jest najszybciej rosnącą siecią spożywczą w Polsce, która rozwijała się w tempie 37,8 proc. CAGR (roczny wskaźnik wzrostu) 2010-17, jednocześnie utrzymując sprzedaż porównywalną powyżej dynamiki inflacji w analizowanym okresie. Wyniki osiągane przez spółkę potwierdzają skuteczność modelu biznesu opartego na własnej sieci marketów działających w segmencie proximity.

2017 rok był kolejnym rekordowym w historii Dino - sieć sprzedażowa zwiększyła się o 23 proc. rdr do 775 sklepów, a szacowana EBITDA powinna wynieść 388 mln zł (+38,1 proc. rdr). Oczekujemy, że spółka będzie rozwijała sieć sprzedażową w tempie 20,8 proc. CAGR 2016-20, co powinno przełożyć się na 1338 sklepów na koniec 2020 roku (powyżej celu strategicznego zakładającego 1200 sklepów) - podali w rekomendacji analitycy Domu Maklerskiego mBanku.Dino jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się sieci spożywczych w Polsce. - Na koniec 9 miesięcy 2017 sieć miała 121 zakupionych działek oraz 348 umów przedwstępnych na działki, co łącznie powinno pozwolić spółce na rozwój sieci do zakładanych przez nas 1338 placówek w 2020 roku. Uważamy, że wysokie tempo wzrostu sieci powinno być kontynuowane po 2020 roku.

Relatywnie młoda struktura sieci sprzedażowej (na koniec 9 miesięcy ubr. r. około 47% sklepów zostało otwartych w ciągu ostatnich 3 lat) oraz sprzyjające otoczenie rynkowe, stwarzają potencjał do dalszego zwiększania efektywności sprzedaży w kolejnych latach. Oczekujemy wzrostu sprzedaży/
mkw. w średniorocznym tempie 3,4% w latach 2017-20 - prognozują analitycy.

- Sieć Dino na koniec 2016 roku miała skalę sprzedażową 12,7x mniejszą od sieci Biedronka. Szacujemy, że marża EBITDA sieci Biedronka oczyszczona o koszty najmu wyniosła około 9,8% w 2016 roku vs. 8,3% marży EBITDA w Dino w 2016 roku. Według naszych szacunków różnica w skali działalności pomiędzy sieciami powinna się zmniejszyć do 5,4x w 2021 roku. Wzrost skali powinien pozytywnie wpłynąć na rentowność EBITDA sieci Dino (poprawienie warunków handlowych oraz rozwodnienie kosztów SG&A). Ponadto oczekujemy poprawy wskaźnika konwersji gotówki w dniach z -38 dni w 2016 do -49 dni w 2022 r. (analogiczny wskaźnik dla sieci Biedronka to -70 dni w 2016 roku) - czytamy w rekomendacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.