Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy DM Millennium prześwietlają rynek handlu FMCG

Autor: DM Millenium, www.dlahandlu.pl 8 sierpnia 2013 11:02

Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i słaba koniunktura gospodarcza sprawiają, że należy oczekiwać kolejnych akwizycji na rynku handlu FMCG w Polsce. Dwoma spółkami, które z uwagi na swoją dobrą sytuację finansową mogą wystąpić w roli podmiotów konsolidujących są Eurocash i Emperia. Eurocash w tym roku zamierza już zakończyć najważniejszą część restrukturyzacji Tradisu, a spadający poziom zadłużenia zwiększa prawdopodobieństwo kolejnych dużych przejęć. Emperia w tym roku rozpoczęła wdrażanie zmodyfikowanej strategii dla segmentu detalicznego, co powinno przełożyć się na poprawę wyników w kolejnych latach. Spłka dysponuje ponad 200 mln zł gotówki netto i dlatego nie można wykluczyć jej rozwoju przez przejęcia. Nie należy również zapominać o tym, że licząca ponad 200 supermarketw sieć Stokrotka sama może być atrakcyjnym celem akwizycji, np. dla funduszy private equity, które w latach 2011-2012 były już zainteresowane jej nabyciem.

Analitycy DM Millenium oczekują, że wyniki Eurocash za I póƒłrocze okażą się płaskie r/r, głƒwnie z uwagi na koszty restrukturyzacji Tradisu. Jej efekty powinny poprawić dopiero rezultaty II połowy roku. - Naszym zdaniem obecna wycena odzwierciedla już potencjalne synergie z przejęcia Tradisu i dlatego dopiero kolejna duża transakcja i dalsze umocnienie pozycji rynkowej mogłyby wywołać wzrost kursu. Z tego powodu dla akcji Eurocash utrzymujemy rekomendację Neutralnie - czytamy w raporcie.

Po rezygnacji z planóƒw sprzedaży sieci Stokrotka w połowie 2012 r. Emperia przygotowuje się do jej intensywnego rozwoju. Na początku lipca ruszyła własna logistyka, dzięki któƒrej spóƒłka uniezależniła się od Tradisu. Plany rozwoju są ambitne - do 2016 r. liczba własnych supermarketƒw ma wzrosnąć o połowę, a dodatkowo planowane jest uruchomienie programu franczyzowego. - Uważamy, że Emperię czeka wiele lat systematycznej poprawy wynikóƒw, a jej akcjonariuszy coroczny wzrost dywidend. Spóƒłka może róƒwnież uwolnić do 400 mln zł zamrożonych obecnie we własnych nieruchomościach. Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji dla akcji Emperii od zalecenia Akumuluj z ceną docelową róƒwną 76.6 zł - podają analitycy.

Od początku 2013 r. wyniki Tradisu wchodzą w skład bazy poróƒwnawczej i dlatego dynamika przychodƒów wrƒóciła do niższych wartości. W I kwartale wyniosła +3.5% r/r, prognoza DM Millenium zakłada osiągnięcie +5.5% r/r w II kwartale. Negatywny wpływ na przychody grupy w II pƒłroczu będzie miało zakończenie zaopatrzenia Stokrotki (od początku lipca), któƒrego roczna wartość wynosiła ok. 800 mlnzł . Z drugiej strony przychody powiększą się z uwagi na dokonane przez zależny KDWT przejęcie hurtowni papierosóƒw Dziembor i spóƒłka sp. z o.o. (działa na terenie wojewƒdztwa śląskiego). Eurocash poinformował też o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie nabycia do końca października kolejnej hurtowni papierosƒw (Noban, Wrocław), co wymaga jednak m.in. zgody prezesa UOKiK. Z uwagi na wpływ spowolnienia gospodarczego oraz rozwiązanie umowy dystrybucyjnej ze Stokrotką na ten rok spodziewany jest wzrostu przychodów Eurocash jedynie o 3.4% r/r, szybsze tempo ekspansji oczekiwane jest w 2014 r. (+7.9% r/r).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.