Analitycy DM PKO BP zakładają, że spór z US zostanie rozstrzygnięty na niekorzyść Emperii

Autor: dlahandlu.pl za raportem DM PKO BP 8 grudnia 2016 11:01

Strategia Emperii oparta na intensyfikacji wzrostu w segmencie detalicznym (przychody
w 2016 +19% r/r; w 2017 +13% r/r) pozwala generować stabilne przepływy operacyjne, a obecny poziom gotówki netto (80 mln zł) jest wystarczający aby myśleć o przejęciach (przegląd opcji strategicznych). Jednak ze względu na bardzo wysokie naszym zdaniem prawdopodobieństwo przegrania sporu z Urzędem Skarbowym o zapłatę podatku CIT ze sprzedaży Tradisu obniżamy naszą rekomendację do Trzymaj i cenę docelową do 63 zł na akcję - czytamy w rekomendacji DM PKO BP.

Analitycy DM PKO BP szacują, że przychody Stokrotek w 2016 r. osiągną poziom 2,43 mld zł (+19% r/r) i stanowić będą 98% przychodów całej grupy Emperia, zysk EBITDA segmentu wyniesie 47,5 mln zł (+11% r/r), a zysk netto 6,5 mln zł (-7% r/r). - Szacujemy, że segment detaliczny ma jeszcze około 15-20 mln zł straty z lat poprzednich do rozliczenia w podatku, co może być widoczne w postaci tarczy podatkowej (czego jednak nie zakładamy w naszych prognozach) - piszą analitycy.

- Od 2017 r. spodziewamy się spadku marży brutto w grupie, ze względu na przyspieszenie otwarć w formule franczyzowej, gdzie marża brutto jest do 3x niższa niż na sklepach własnych. Zakładamy, że Emperia otworzy w 2016 r. blisko 60 nowych sklepów, zamykając rok na poziomie 379 sklepów (+17% r/r) przy wzroście powierzchni handlowej do 178 tys. mkw. (+11% r/r). Na koniec 3 kwartału 2016 Emperia miała 358 sklepów Stokrotka (+34 otwarte w 2016). Cel na 2017 wydaje się być ambitny, Emperia chce otworzyć do 100 nowych sklepów, bez sklepów convenience i ewentualnych przejęć, przyspieszając rozwój w formule franczyzowej (do 50% nowych otwarć w 2017) - czytamy w raporcie.

Analitycy DM PKO BP zakładają, że obecnie trwający spór z Urzędem Skarbowym o zapłatę podatku CIT ze sprzedaży Tradisu do Eurocashu zostanie rozstrzygnięty na niekorzyść Emperii, w konsekwencji Emperia będzie musiała zapłacić wraz z odsetkami kwotę 250 mln zł, co implikuje 21 zł negatywnego wpływu na wycenę – co uwzględniono w modelu DM.

Emperia pracuje obecnie nad nowym konceptem sklepu w formacie convenience. Pierwsze sklepy w formule franczyzowej mają zostać otwarte już na początku 2017 r. Będą to małe sklep z relatywnie szeroka ofertą świeżych towarów, w których będzie można zrobić kompleksowe zakupy.
Spodziewamy się, że w 2017 uda się otworzyć około 10 sklepów w formacie conveniece i na tej podstawie zostanie podjęta decyzja co do dalszego rozwoju nowego konceptu.

Pod koniec sierpnia 2016 zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu różnych opcji strategicznych wspierających dalszy rozwój działalności grupy Emperia. Spółka rozważa różne opcje strategiczne, w tym w szczególności: poszukiwanie inwestora, emisję akcji, partnerstwo strategiczne lub zmianę struktury Grupy. Na chwilę obecną jednak zarząd grupy nie podjął jeszcze żadnych kluczowych decyzji.
- Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem, wydają się być przejęcia średniej wielkości, lokalnych sieci detalicznych, których liczba sklepów waha się w przedziale 20-50. Chociaż nie wykluczamy scenariusza gdzie Emperia zdecydowałaby się na przejęcie większej sieci, która wypełni lukę lokalizacyjna na południowym-zachodzie Polski, jak sieć Piotr i Paweł (1,2 mld zł przychodów za 2015) oraz sieć Ledi (0,9 mld zł przychodów za 2015) - podają analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.