Analitycy: Dyskonty Tesco to nietrafiony pomysł

Autor: dlahandlu.pl 1 sierpnia 2018 10:10

Analitycy firmy badawczej ResearchFarm uważają, że pomysł Tesco na otwieranie sklepów dyskontowych nie jest trafiony i może zakończyć się porażką podobnie, jak  wspólny projekt Netto i Sainsbury’s.

Przypomnijmy, Tesco w Wielkiej Brytanii planuje uruchomić sieć sklepów dyskontowych, aby stawić czoła niemieckim sieciom Aldi i Lidl. Gigant segmentu detalicznego przeznaczył 60 swoich istniejących sklepów, które mają zostać przekształcone w markety dyskontowe. Sieć ma działać pod nową marką Jack's – nazwa nawiązuje do założyciela Tesco Jacka Cohena.

- Aldi i Lidl będą nadal prosperować w Wielkiej Brytanii po Brexicie, a sklepy marki Jack’s będą tylko rozpraszały Tesco. Dajemy im w najlepszym przypadku kilka lat – oceniają analitycy.

Ich zdaniem rynek brytyjski ma już doświadczenie z wchodzenia sieci supermarketów w segment dyskontowy. To porozumienie Sainsbury's z Netto. Po 18 miesiącach działalności 16 placówek Netto zostało zamknięte.

- Biorąc pod uwagę  niepowodzenie, jakiego doświadczył Sainsbury,s, a także wielu innych sprzedawców detalicznych w całej UE próbujących podobnych uruchomień, można przewidywać, że garstka sklepów Jack’s nie będzie miała na rynku żadnego znaczenia – oceniają analitycy.

Jak zauważają, prowadzenie sieci dyskontowej to „gra o skalę”, zarówno pod względem sprzedaży objętościowej SKU, optymalizacji procesów, kosztów logistycznych i kadrowych.

Dwie niemieckie sieci dyskontowe: Aldi i Lidl w ciągu ostatnich pięciu lat podwoiły swój udział w brytyjskim rynku spożywczym. Tesco i jego rywale próbowali walczyć z konkurentami, wprowadzając nowe produkty, obniżając ceny i zamykając słabo działające sklepy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marian 2018-08-02 09:06:06

    A skąd 'analitycy' to wiedzą? Nie podano jeszcze żadnych planów dotyczących samego projektu...BA...nawet nie wiadomo czy rzeczywiście te sklepy o których mowa zostana przerobione na jakiś inny format, czy po prostu przechodzą remont. No i sama nazwa...to media ją wykreowały,a Tesco jak do tej pory nic o niej nie wspomniała. To materiał na Pudelka w warstwie merytorycznej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.