Analitycy: Eurocashowi może nie udać się otworzyć 900 sklepów, ale 300 jest w zasięgu

Autor: PAP 10 września 2019 18:24


Analitycy Ipopema Securities w raporcie z 3 września podwyższyli rekomendację dla Eurocashu do "kupuj" z "trzymaj", a wartość godziwą akcji spółki do 23,30 zł z 18,76 zł.

We wtorek o godz. 15.56 za akcję spółki płacono na GPW 22,24 zł.

"Uważamy, że większość problemów związanych z reorganizacją oddziału detalicznego została już rozwiązana, a wynikające z tego korzyści powinny być widoczne w nadchodzących kwartałach. Po zakończonej integracji Eurocash powinien również położyć większy nacisk na zwiększanie liczby sklepów" - napisano w raporcie.

Cel Eurocashu, jakim jest wzrost o 900 nowych sklepów w ciągu najbliższych trzech lat, w ocenie analityków jest "zbyt ambitny", ale uważają oni, że firma będzie w stanie otworzyć 318 sklepów do 2023 roku.

Autorzy raportu, jako główne źródła poprawy w handlu detalicznym, wskazują redukcję kosztów zatrudnienia, optymalizację logistyki i poprawę marży brutto. Ich zdaniem, wdrożenie platformy eurocash. pl powinno doprowadzić do poprawy wyników w segmencie hurtowym.

"Wprowadzenie eurocash. pl, narzędzia pozwalającego m. in. na składanie zamówień online i optymalizację asortymentu sprzedaży zgodnie z lokalnymi wymogami, powinno zwiększyć liczbę zamawianych towarów, a co za tym idzie średnią wartość koszyka. Platforma powinna również pozwolić spółce Eurocash na optymalizację kosztów zatrudnienia" - napisano.

"Pod względem przychodów Eurocash jest beneficjentem dużego popytu konsumenckiego. (...) Prognozujemy, że Delikatesy Centrum odnotują wzrost sprzedaży porównywalnej o 3,8/3,5/3,2 proc. odpowiednio w 2019/2020/2021. Przychodom segmentu detalicznego powinien również sprzyjać dalszy wzrost sprzedaży w Mili i Eko" - dodano.

Zdaniem analityków, zakończenie integracji z Milą poprawi rentowność segmentu detalicznego (w drugim kwartale 2019 r. spółka zanotowała marżę EBITDA w segmencie detalicznym na poziomie 2,6 proc., co oznacza spadek o 70 pb rdr, podczas gdy w pierwszym półroczu 2019 r. liczba ta wyniosła 1,9 proc., co oznacza spadek o 120 pb rdr).

Prognozowana przez analityków marża EBITDA segmentu detalicznego ma wynieść 2,7 proc., 2,9 proc. i 3,0 proc. odpowiednio w 2019, 2020 i 2021 roku.

Pierwsze rozpowszechnianie raportu, którego autorem jest Krzysztof Kawa, nastąpiło 3 września o godzinie 8.16.

Depesza jest skrótem rekomendacji. W załączniku zamieszczamy plik PDF z wymaganymi prawem informacjami. (PAP Biznes)

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    28,60

  • Śr

    17,56

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.