Analitycy: Fuzja Tesco z Bookerem zamiesza na brytyjskim rynku

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 16 listopada 2017 11:55

Fuzja Tesco z największym brytyjskim hurtownikiem, firmą Booker, pozwoli na poprawę marż w Tesco i zmieni oblicze rynku detalicznego i hurtowego w Wielkiej Brytanii - uważają analitycy, cytowani przez serwis esmmagazine.com. Są oni zgodni co do tego, że planowana fuzja z całą pewnością zamiesza na brytyjskim rynku detalicznym.

Przypomnijmy, że urząd ds. konkurencji i rynków (CMA) kilka dni temu zatwierdził fuzję Tesco z Bookerem. Chociaż nie było wątpliwości, że do fuzji dojdzie, rynek przewidywał, że mogą zostać postawione pewne warunki związane z tym procesem, takie jak zbycie niektórych sklepów lub ograniczenie operacji w celu uniknięcia monopolu na brytyjskim rynku handlu detalicznego FMCG.

Tymczasem CMA uznał, iż istniejąca konkurencja jest wystarczająco silna w obu kanałach sprzedaży, a połączenie Tesco i Bookera nie doprowadzi do podwyższenia cen lub ograniczenia usług dla sklepów detalicznych i konsumentów.

- Tesco skupia się obecnie na poprawie rentowności i marży w Wielkiej Brytanii. Transakcja z Bookerem pozwoli mu na powrót do wzrostów – mówi Bruno Monteyne z Bernstein Research.

– Segment restauracji, hoteli, cateringu jest dużym rynkiem, zbliżonym wielkością do rynku detalicznego żywności, a rośnie szybciej. Połączone możliwości operacyjne Tesco i Bookera pozwolą na zupełnie nowy poziom usług w segmencie Horeca, umożliwiając szybkie zdobywanie udziałów w rynku przez połączony podmiot. To powinno wystarczyć, aby Tesco stało się jednym z najszybciej rozwijających się detalistów w Wielkiej Brytanii przez wiele lat – dodaje.

Zdaniem Clive’a Black z Shore Capital, możliwe są kolejne duże fuzje na rynku FMCG w Wielkiej Brytanii. - Jeśli Tesco i Booker otrzymali bezwarunkową zgodę na połączenie, nie można wykluczyć możliwości dalszej konsolidacji na dużą skalę - mówi. Jego zdaniem, CMA jest „organizacją, która żyje w innym wszechświecie, poza tym, co jest normalnym postrzeganiem świata”.

Analitycy Global Data uważają, że CMA nie ma racji uważając, że "istniejąca konkurencja jest wystarczająco silna zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym, aby zapewnić, że fuzja pomiędzy Tesco i Bookerem nie doprowadzi do wyższych cen lub ograniczenia usług dla supermarketów i konsumentów". - Tesco Booker zmieni fundamentalnie strukturę i konkurencję na rynku convenience. Rynek spożywczy powinien zacząć się martwić – uważają analitycy Global Data.

- Tesco Booker prawdopodobnie nie będzie w stanie mocno urosnąć, biorąc pod uwagę istniejący portfel sklepów, ale obniży marże dzięki przewadze w zakresie zaopatrzenia, będzie mógł inwestować w sklepy i stworzyć wszechobecną brytyjską markę w segmencie hurtowej i detalicznej sprzedaży żywności – dodali.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.