Analitycy: Jeronimo ma środki by przejmować. Chce powtórzyć sukces Biedronki na innym rynku

Autor: dlahandlu.pl 27 października 2017 11:01

Analitycy: Jeronimo ma środki by przejmować. Chce powtórzyć sukces Biedronki na innym rynku fot. Shutterstock

Zdaniem analityków DM PKO BP, dynamika wzrostu sprzedaży sieci Biedronka wyhamuje już w drugim półroczu tego roku oraz jeszcze silniej w 2018 roku. Będzie to efekt między innymi wysokiej bazy, po kilku kwartałach dużych wzrostów. Zmniejszy się także liczba nowych otwarć w sieci – rocznie będzie ich nie więcej niż 70. Analitycy spodziewają się ponadto, że grupa Jeronimo Martins będzie posiadać wystarczająco dużo gotówki, by przejmować w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Jeśli chodzi o zakaz handlu w co drugą niedzielę, to zdaniem analityków DM PKO BP, projekt dotknie tak samo wszystkie sieci detalicznej działające na terenie kraju i nie będzie faworyzował nikogo, więc jego wpływ będzie relatywnie neutralny.

- Przez ostatnie dwa lata Biedronka skupiała się na działaniach promocyjnych, zwiększając liczbę produktów premium w segmencie marek własnych, modernizując wygląd sklepów, a także dodając zupełnie nowe grupy produktowe do swojego portfolio jak kosmetyki, chemię czy leki OTC. Strategia ta przełożyła się na silny wzrost sprzedaży LfL widocznym w 2016 r. a także w pierwszym półroczu 2017 r. – napisali analitycy w raporcie.

Przypominają oni, że w poszczególnych kwartałach 2016 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł odpowiednio: 7,6 proc. w IQ, 9,9 proc. w IIQ, 8,5 proc. w IIIQ, 11,9 proc. w IVQ. W pierwszym półroczu 2017 r. wzrosty wyniosły: 8,4 proc. w IQ i 9,5 proc. w IIQ.

- Ponadto od połowy 2016 r. program 500+ miał również istotny pozytywny wpływ na dynamikę sprzedaży LfL (rósł dochód rozporządzalny gospodarstw domowych). Jednak ze względu na bardzo konkurencyjny rynek oraz brak nowych silnych kampanii promocyjnych na horyzoncie (świeżaki, karta moja biedronka wprowadzona w IVQ 2016r.), a także zakładając pełny 12 miesięczny efekt programu 500+ spodziewamy się, że dynamiki LfL w następnych kwartałach będzie wyhamowywać – oceniają analitycy.

- Ponadto, istotna zmiana w portfolio (w kierunku produktów premium i szerszego asortymentu w non-foodach) została już wprowadzona, co również będzie ograniczało wzrost. Zakładamy, że w Biedronkach w drugim półroczu tempo wzrostu LfL spadnie do 7-8 proc., a w 2018 spowolni do poziomu 6,5 proc. - dodają

W portugalskim detalu zakładają oni średnioroczną sprzedaż LfL na poziomie 0,5 proc. w latach 2017-2021.

W 2016 r. Biedronka istotnie ograniczyła wzrost sieci, otwierając zaledwie 55 sklepów netto. Analitycy DM PKO BP spodziewają się w latach 2017-2021 70 otwarć netto rocznie, w konsekwencji sieć Biedronka na koniec 2020 powinna przekroczyć liczbę 3000 sklepów. Szacują oni, że przychody Biedronek w 2017 r. osiągną poziom 11 mld EUR (+13 proc. r/r) i stanowić będą 68 proc. przychodów całej grupy Jeronimo Martins, a zysk EBITDA segmentu wyniesie 785 mln EUR po wzroście 11 proc. r/r.

  • Mefistofeles 2017-10-27 11:25:53

    Biedronka w sieci chwali ogromnymi liczbami, a o kłopotach z zatrudnieniem nowych pracowników, strajkach i wolaniach o podwyżkach nie wspomni. Liczba alokacji która przyjeżdża na sklepy , zapycha magazyny. Strajkuje DC 18 Parzniew ale o tym cisza.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.