Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: Kurczy się baza klientów cash&carry, więc Eurocash ucieka w detal

Autor: dlahandlu.pl za raportem DM PKO BP 28 lipca 2016 11:40

Ze względu na gorsze wyniki dywizji Cash&Carry oraz utrzymujące się środowisko
niskich cen żywności, obniżamy nasze prognozy dla Eurocash i cenę docelową do 55,6
PLN za akcję, utrzymujemy jednak rekomendację Kupuj. Utrzymujemy naszą cenę
docelową dla Jeronimo Martins na poziomie 16,2 EUR za akcję, choć z uwagi na
zwiększone wydatki inwestycyjne w Kolumbii prognozujemy niższe wolne przepływy
pieniężne w najbliższych latach. Utrzymujemy rekomendację Kupuj dla akcji spółki - piszą analitycy DM PKO BP.

Wysoka sprzedaż wolumenowa, oraz działania detalistów zmierzające do uatrakcyjnienia oferty handlowej już doprowadziły do umocnienia się sprzedaży LFL w sieciach Biedronki i Stokrotki. Równie wysokiej dynamiki LFL u detalistów spodziewamy się także w kolejnych kwartałach. W gorszej sytuacji znajduje się dywizja Cash&Carry Eurocash. Ze względu na utrwalające się zmiany na rynku, spowodowane przez ekspansję sieci i coraz mniejszy udział rynkowy małych sklepów, kurczy się baza klientów Cash&Carry. - piszą analitycy.

Eurocash ucieka w handel detaliczny

Zdaniem analityków DM PKO BP zakup EKO Holding to kolejny po akwizycjach franczyzobiorców Delikatesów Centrum dowód na to, że Eurocash ewoluuje w stronę działalności detalicznej i zapewne w najbliższym czasie należy spodziewać się kolejnych transakcji w tym kierunku. - Spodziewamy się, że następnym celem mogłaby być Żabka,choć wysoka wartość transakcji niosłaby za sobą zapewne konieczność finansowania tego zakupu poza zwiększeniem długu, także emisją akcji - prognozują.

…a Jeronimo Martins inwestuje w Kolumbii

- Sprzedaż w Kolumbii stanowi obecnie mniej niż 1% całkowitej sprzedaży grupy, jednak spółka traktuje ten rynek jak swój kolejny cel strategiczny. Do 2020 roku Jeronimo Martins chce siedmiokrotnie zwiększyć liczbę sklepów w tym kraju – z obecnych 150 do 1 000 oraz otworzyć 5 centrów dystrybucyjnych. Spółka zamierza pokryć swoim zasięgiem 95% ludności kraju w 7 regionach, a pozytywnej EBITDA spodziewa się nie wcześniej niż w 2018 r. Ambitne plany okupione zostaną wysokim capexem, który w ciągu najbliższych pięciu lat sięgnie pomiędzy 500-600 mln EUR rocznie -piszą analitycy.

Ich zdaniem obie spółki w stosunkowo krótkim czasie są w stanie zrekompensować sobie koszt podatku od handlu detalicznego renegocjując umowy z dostawcami i podnosząc ceny przerzucając koszt na konsumenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.