Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: LPP i CCC korzystają na dobrej koniunkturze rynkowej

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2017 09:54

W latach 2017-2019 przychody LPP będą rosły średnio o 14 proc. na rok, a przychody CCC średnio o 21 proc. – przewidują analitycy Domu Maklerskiego Vestor. Ich zdaniem, w długim okresie zarówno zagrożeniem jak i szansą dla obu spółek jest kanał internetowy.

Analitycy przypominają, że polski rynek odzieży i obuwia nadal rośnie. Według szacunków PMR w latach 2017-2022 średnioroczny wzrost przekroczy 4 proc. Dobrą koniunkturę widać w wynikach LPP i CCC: we wrześniu 2017 roku LPP odnotowało wzrost sprzedaży za metr kwadratowy o 9 proc. rok do roku, zaś CCC o 7 proc. (nie uwzględniając Eobuwia).

- W krótkim okresie korzystne otoczenie makro pozwoli obu spółkom na dalsze wzrosty poziomów sprzedaży za metr kwadratowy. W długim okresie zarówno zagrożeniem jak i szansą jest kanał internetowy – czytamy w raporcie DM Vestor.

Według analityków, w tym kanale relatywnie dużo mocniejszą pozycję ma CCC niż LPP, ze względu na m.in. na skokowy wzrost udziału w rynku online dzięki przejęciu sklepu Eobuwie, który ma multibrandowy charakter. Ponadto, CCC ma mniejszą konkurencję w obuwiu zagranicznych graczy odzieżowych typu Zalando, a udział sprzedaży online w obuwiu jest niższy, co oznacza większy potencjał do wzrostu.

W oparciu o nasze prognozy oczekujemy, że kanał internetowy w 2019 roku wygeneruje ok. 17 proc. przychodów CCC oraz ok. 7 proc. w LPP.

Mimo dobrych prognoz, analitycy DM Vestor zalecają sprzedawanie akcji LPP, wyznaczając cenę docelową na poziomie 6,96 zł.

Zakładając rozwój powierzchni handlowej o 10 proc. rocznie w latach 2017-18, wzrost sprzedaży za metr kwadratowy o 7 proc. rok do roku w 2017 roku oraz o 6 proc. w 2018, a także poprawę rentowności brutto ze sprzedaż do ponad 52 proc., prognozują oni na lata 2017-19 średnioroczny wzrost przychodów LPP na poziomie 14 proc. oraz zysku netto w wysokości 21 proc.

- W naszej ocenie poprawa wyników, jak również uwalnianie środków z kapitału obrotowego netto dzięki wydłużaniu terminu płatności zobowiązań są już w dużej mierze uwzględnione w wycenie spółki – oceniają analitycy.

Jednocześnie zwracają oni uwagę na relatywnie niski udział sprzedaży internetowej w przychodach spółki (ok. 4 proc. we wrześniu 2017 roku oraz prognozowany wzrost do 7 proc. w 2019).

Natomiast w przypadku CCC analitycy wydali rekomendację kupuj, z ceną docelową 322 zł. Jako główne czynniki wzrostu w najbliższym okresie wskazują oni: wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, którą spółka będzie w stanie utrzymać również w kolejnych kwartałach (prognoza DM Vestor zakłada w latach 2017- 19 średnioroczny wzrost przychodów na poziomie 21 proc.) oraz dynamiczny rozwój sprzedaży Eobuwia (zakładany wzrost przychodów sprzedaży e-commerce o 100 proc. rok do roku w 2017 roku oraz o 50 proc. w 2018. Czynnikiem wzrostu będzie także kontrola kosztów, która powinna pozwolić spółce na poprawę rentowności operacyjnej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tetryk 2017-10-31 13:26:44

    Śledzę od jakiegoś czasu rozwój tych spółek i na prawdę robią dynamiczne postępy, gratulacje dla zarządów.

  • jojo 2017-10-29 13:30:57

    14% wzrostu to chyba ostrożna prognoza w moim mniemaniu spółkę stać na więcej.

  • julia 2017-10-28 11:54:22

    Ja kupuję w Reserved przez Internet

ZOBACZ WSZYSTKIE (10)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.