Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: Model sklepów Biedronka zaczyna wykazywać oznaki zużycia. Grupa analizuje nowe możliwości

Autor: WPHiI, Diário Económico, www.dlahandlu.pl 23 października 2014 10:11

Analitycy: Model sklepów Biedronka zaczyna wykazywać oznaki zużycia. Grupa analizuje nowe możliwości

Grupa Jerónimo Martins dokonała 11 korekt w dół prognoz dotyczących wzrostu w ciągu ostatniego miesiąca. Według analityków, silna deflacja cen żywności w Portugalii, a także w Polsce, powinna zaszkodzić wynikom spółki w przyszłych kwartałach - podaje WPHiI Lizbona za Diário Económico.

Jak pisze dziennik, wartość akcji grupy spadła od początku roku o 42,7%, będąc obecnie notowana na poziomie 8,14 euro.

- Barclays utrzymuje od 2 października najniższą cenę docelową za akcję - 8 euro. Brytyjski bank uważa, że konkurencja cenowa nadal jest wysoka, a po wprowadzeniu rosyjskiego embarga na niektóre produkty żywnościowe, testowane przez firmę zmiany w koncepcji sklepów Biedronka nie zostaną prawdopodobne zbyt szybko wdrożone. Model sklepów Biedronka zaczyna wykazywać oznaki zużycia się z powodu silnej konkurencji w sektorze detalicznym. Redburn, który 29 września obniżył cenę docelową za akcję o 20%, zwraca uwagę, że deflacja cen żywności w Polsce, utrata przywództwa przez Biedronkę w zakresie cen i nasycenie rynku sklepami prowadzącymi sprzedaż detaliczną żywności może zagrozić osiągnięciu przez firmę wyznaczonych celów w zakresie wyników w trzecim kwartale. Z tych powodów, firma bada nowy model sklepu w Polsce, bardziej wyrafinowany, gdzie celem jest wprowadzenie większej różnorodności produktów, w tym produktów świeżych, piekarniczych, napojów alkoholowych, kwiatów i wyrobów mięsnych. Marka ma na celu dostosowanie sklepów do dużych miast, ale także wymogów ludzi dbającej o zdrowie - pisze Diário Económico.

Grupa Jeronimo Martins w Polsce jest właścicielem 2500 sklepów Biedronka, 14 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 110 placówek sieci aptek i sklepów kosmetycznych hebe. Zatrudnia łącznie ponad 55 000 osób. Po ostatnich zmianach personalnych zarząd sieci tworzą Pedro Manuel De Castro Soares Santos - prezes zarządu, Pedro Manuel Pereira Da Silva - członek zarządu, Eduardo Manuel De Sousa Brito - członek zarządu, Tomasz Suchański - członek zarządu oraz Nuno Sereno - członek zarządu. 

Przypomnijmy, w I półroczu 2014 r. skonsolidowana sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wyniosła 6,051 mld euro (5,643 mld euro w I półroczu 2013 r. czyli wzrost o 7,2 proc.). EBITDA wyniosła 341,4 mln euro, a zysk 144,9 mln euro (165,3 mln euro w I pół. 2013 r. czyli spadek o 12,4 proc.). Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 9,1 proc. w lokalnej walucie i wyniosła 4,029 mld euro. W ujęciu LfL sprzedaż sieci spadła o 1,2 proc. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Oszukany Konsument 2014-10-23 16:09:10

    To było do przwidzenia iż konsumeci zobacza w końcu na etykiecie niższe gramatury niż w orginalnych opakowaniach. Kiepskiej jakości żywność, nie słodki cukier itd.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,69

  • Min

    1,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.