Analitycy o planie transformacji Carrefour 2022: Ewolucja a nie rewolucja

Autor: dlahandlu.pl 24 stycznia 2018 13:55

Wiele spodziewano się od prezesa Carrefoura, Alexandre'a Bomparda, jeśli chodzi o rozpoczęcie planu transformacji giganta handlu detalicznego. Jednakże plan przedstawiony przez nowy zarząd spółki wydaje się ewolucją istniejących strategii, a nie rewolucją, której wielu się spodziewało – oceniają analitycy IGD Retail Analysis.

Po pierwsze, nie pojawiła się oczekiwana przez wielu decyzja o wyjściu z jednego z rynków. -Spekulacje w ramach przygotowań do ogłoszonej strategii sugerowały, że Carrefour może sprzedać część swoich międzynarodowych operacji. Jednak z wyjątkiem wiadomości, że Carrefour i China Tencent podpisały wstępne porozumienie dotyczące strategicznej współpracy, nie było wzmianki o wyjściu z rynku – ocenia IGD Retail Analysis.

W odniesieniu do hipermarketów, Carrefour zapowiedział większe zaangażowanie w zarządzanie formatem na rodzimym rynku, mówiąc, że "we Francji nie planuje się zamknięć". Detalista ogłosił, że powierzchnia sprzedaży zostanie zmniejszona - o co najmniej 100 000 m kw. do 2020 r. – ale to tylko około 5 proc. całkowitej powierzchni hipermarketów Carrefoura we Francji.

- To dobra wiadomość dla dostawców, którzy mają zapewnioną ciągłość zamówień. Wszelkie wątpliwości związane z długoterminową współpracą z Carrefour w krajach, o których mówi się, że są na sprzedaż zostały wyeliminuje – oceniają analitycy. I dodają, że sprzedaż udziałów operacji Carrefoura w Chinach firmie Tencent powinna pomóc w lepszej rywalizacji na rynku chińskim. Może jednak zająć trochę czasu, zanim potencjalne korzyści z tej transakcji pojawią się na rodzimym rynku.

Druga kwestią analizowaną przez IGD są plany inwestycji w cyfrowe projekty. Plany zainwestowania 2,8 mld euro w ciągu 5 lata spełniają oczekiwania rynku. Analitycy zwracają uwagę, że inwestycje będą dokonywane głównie we Francji i obejmą: rozwój usługi dostawy do domu, rozszerzenie na kolejne miasta jednogodzinnej przesyłki ekspresowej, otwarcie 170 nowych lokalizacji Drive w kraju, a także rozwoju usługi Click & Collect do ponad połowy swoich sklepów do 2019 roku.

- Decyzja o dalszych inwestycjach online to dobra wiadomość dla dostawców, ponieważ Carrefour pozostaje w tyle za rywalami we Francji, a inwestycje pozwolą mu lepiej konkurować z Amazonem. Jednak osiągnięcie sprzedaży online na poziomie 5,2 miliarda euro do 2022 roku będzie trudne, zważywszy, że w 2016 roku sprzedaż ta we wszystkich kategoriach wyniosła 1,2 miliarda euro, a także ze względu na oraz rosnące konkurencyjne otoczenie w kraju – napisali analitycy IGD w raporcie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.