Analitycy o Tesco: Sieć potrzebuje nowej strategii i wiarygodnego opowiadania historii

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2017 10:00

Analitycy o Tesco: Sieć potrzebuje nowej strategii i wiarygodnego opowiadania historii Fot. Shutterstock.com

Tesco zamyka sklepy, aby odzyskać kontrolę nad rentownością. Pomimo opublikowania w zeszłym miesiącu lepszych wyników kwartalnych i odwrócenia negatywnych trendów w  Europie Środkowo-Wschodniej, detalista przypomniał ostatnimi decyzjami,  że jego działalność w Polsce pozostaje wyzwaniem- komentują analitycy LZ Retailitycs.

Presja kosztowa i zaległości inwestycyjne nagromadzone w ostatnich latach są wyraźnie odczuwalne podczas wizyt w niektórych sklepach w Polsce, zwłaszcza w regionach słabiej rozwiniętych. Do tego dochodzi presja ze strony dyskontów, które modernizują swoje placówki i silnie stawiają na promocje cenowe - wskazują analitycy.

Jednak problemy Tesco to coś więcej niż działanie w mało konkurencyjnym obecnie formacie i nieskuteczna polityka cenowa. Detalista potrzebuje rewitalizacji swojej strategii handlowej i odwagi, by wiarygodnie opowiadać historię. Eksperci wskazują na potrzebę budowania lojalności oraz zmianę strategii asortymentowej. 

Na przykład sekcja owoców i warzyw w Tesco obejmuje około 80 jednostek SKU, podczas gdy dyskonty osiągnęły poziom ponad 100, nie licząc produktów ekologicznych oferowanych przez sieci Aldi i Lidl. Oznakowanie tej sekcji w Tesco to "Warzywa Owoce", podczas gdy dyskonty oznaczają taki asortyment nawiązując do otwartych bazarów: "Ryneczek Lidla" i "Warzywniak" Biedronki - wskazują analitycy LZ Retailitycs.

Dział piekarniczy w Biedronce to oferta świeżych wypieków, oddzielne drewniane stojaki na bagietki oraz szeroki wybór słodkich wypieków na wynos. W supermarkecie Tesco rozwój tego segmentu jeszcze nie nastąpił. Lidl stworzył markę "Chrupiące z pieca", którą eksponuje na eleganckich drewnianych meblach działowych z przeszklonymi drzwiami i wiklinowymi tacami, zaś supermarkety Tesco wciąż często mają w tej sekcji koszyki z drutu - punktują eksperci.

Martin Beháň ma więc trudne zadanie. Jednak zdaniem ekspertów na horyzoncie widoczna jest znacząca poprawa jakości i świeżości w obu wyżej wymienionych kategoriach, a także silniejsze propozycje cenowe produktów spożywczych w ostatnich miesiącach. Niemniej jednak Tesco musi przemyśleć swoje podejście, inaczej sieci grozi ,,utknięcie na ziemi niczyjej'', z niewyraźną i rozmytą propozycją wartości.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • XY 2017-12-04 11:08:20

    obserwacje analityków trafne, ale to nie rocket science, więc za co brali kasę w centrali polskiej w Tesco?

  • Luke 2017-11-28 12:14:38

    Zgadza się, Tylko co z tego, że zapoczątkowało, skoro przez tyle lat nie potrafiło skończyć?? A konkurencja skończyła albo jest w ostatnim etapie, tu jest problem sieci Tesco... Dużo sklepów jest po remodelingu, ale rownie dużo stara i przestarzała..

  • Michal 2017-11-27 13:44:08

    Kto pisał ten artykuł? Przydała by się korekta, bo polska język to najwidoczniej trudna język.

    Jeśli zaś chodzi o samo Tesco, to chyba należało by wspomnieć, że to oni zainicjowali "modę" na refity w Polsce wraz z rozwojem formatu EXTRA bodajże ponad 5 lat temu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.