Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy o Tesco w Polsce: Sieć powinna postawić na jakość obsługi

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 27 sierpnia 2018 12:05

Analitycy o Tesco w Polsce: Sieć powinna postawić na jakość obsługi fot. Shutterstock

Tesco w Polsce nie jest w stanie konkurować cenowo z dyskontami Lidl i Biedronka, jednak może konkurować z nimi pod względem jakości obsługi klienta – oceniają analitycy IGD Retail Analysis.

Przypomnijmy, w ubiegłym tygodniu Tesco poinformowało, iż planuje zamknięciach kolejnych 13 sklepów. Razem z 3 sklepami zamkniętymi w maju oznacza to zmniejszenie stanu posiadania do 399 placówek w Polsce. Firma jako powód zamknięć podaje m.in. zakaz handlu w niedziele.

- Sieci detaliczne w całej Polsce muszą zrekompensować utracone dni handlu ze względu na niedzielny zakaz. Matt Simister, CEO Tesco Central Europe, powiedział, że skoncentruje się na rentowności, aby przezwyciężyć wpływ niekorzystnych przepisów. Obejmuje to zamykanie sklepów i upraszczanie operacji w sklepach – informuje IGD Retail Analysis.

Analitycy przypominają, że dyskonty Biedronka i Lidl, dostosowali swoje strategie do niedzielnego zakazu handlu. W piątki i soboty poprzedzające te niedziele, zaoferowali promocje z rabatami sięgającymi aż 70% oraz wydłużyli godziny otwarcia sklepów. Obaj detaliści przyciągnęli w ten sposób kupujących w dni przed niehandlowymi niedzielami. Natomiast Tesco nie jest w stanie konkurować cenowo z dyskontami, może jednak spróbować podjąć rękawicę w dziedzinie jakości obsługi klienta.

- Biedronka i Lidl mają jedne z najniższych cen na polskim rynku spożywczym. Jest to spowodowane strategią sklepów dyskontowych, które z zasady skupiają się na ograniczeniu kosztów. Brytyjski detalista nie konkuruje cenowo, ponieważ koncentruje się na rentowności – pisze IGD Retail Analysis.

- Tesco Poland zamierza skupić się na obsłudze klienta i na tym polu może konkurować z dyskontami. Biedronka i Lidl ograniczają liczbę pracowników sklepu, aby obniżyć koszty. Ta strategia oznacza, że ​​większość pracowników zajmuje się uzupełnianiem zapasów. W efekcie, kolejki w sklepach są długie, a interakcje personelu z kupującymi są ograniczone – oceniają analitycy.

Na koniec roku finansowego 2017/2018 Tesco miało w Polsce 412 placówek, o 17 mniej niż rok wcześniej. Zamknięcie kolejnych 13 oznacza, że do sieci będzie należało 399 sklepów. Na koniec lutego 2019 firma zamierza zredukować zajmowaną powierzchnię handlową o kolejne 44,4 tys. mkw.

Przeczytaj także:

Tesco Polska zamknie 13 sklepów i zwolni 2200 osób

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • arek 2018-08-27 23:06:42

    Prawda jest taka,że w Tesco tylko gadają a do pracy nie ma nikogo,chodzą z telefonami i ciągle widzę,że zamiast zając się pracą to sobie rozmowy urządzają.Jestem ciekawa za co płacą tej wielkiej kierownik co robi szkolenia z obsługi klienta.To jakaś żenada,następna bierze kasę i nic nie robi niech pokaże a potem gada.

  • Rozgoryczony 2018-08-27 17:10:41

    Najpierw to niech się skupią na podstawowej obsłudze sklepu. Moja ostatnia wizyta w Tesco - 2 dni temu. Brak wózków na hali - przy jednym i przy drugim wejściu - trzeba wracać się na parking albo brać koszyk. No to biorę. Chcę pobrać skaner i kolejna niespodzianka - wyskakuje błąd systemu przy skanowaniu kodu, więc czeka mnie kolejka do zwykłej kasy. Kolejna przyjemność przy kasie, która nie przyjmuje płatności kartą, co okazuje się już po wyłożeniu zakupów na taśmę. Dobrze, że byłem z żoną, która pobiegła szybko do bankomatu, bo przekładałbym kupę towaru znowu do wózka. I to nie pierwszyzna, bo wcześniej każdy z tych elementów się pojawiał, ale nigdy razem. Teraz kumulacja. Moja cierpliwość do tej sieci się kończy, chyba naprawdę trzeba będzie chodzić do Lidla, mimo że mam dalej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.