Analitycy o wpływie nowej oferty na wyniki LfL Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 22 czerwca 2015 11:56

Analitycy o wpływie nowej oferty na wyniki LfL Biedronki Filipe Rosa z BESI komentuje szanse i zagrożenia rynkowe dla Biedronki

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl na konferencji zorganizowanej przez BESI firma Jeronimo Martins przekazała inwestorom wiadomość o poszerzeniu asortymentu i wpływie nowej oferty komercyjnej na wyniki LfL. Jednocześnie JM zaznaczyło, że główną barierą nadal pozostaje deflacja cen żywności. Akcje firmy spadły o 8 proc. w porównaniu z majowym szczytem wartości, co w opinii BESI głównie było spowodowane polityczną niepewnością odnośnie sytuacji w Polsce (słabszy złoty i potencjalne wprowadzenie podatku od sprzedaży).

Główne informacje przekazane przez Jeronimo Martins to:

Obroty Biedronki pozostają stabilne pomimo utrzymującej się deflacji. Firma, której asortyment (liczba SKU) wzrósł o 35 proc. skupia się głównie na właściwym dopasowaniu oferty do lokalizacji i optymalizacji wyglądu i wyposażenia sklepów. Aktywność promocyjna pozostaje wysoka, ale została ograniczona z 2 razy tygodniowo do 1 raz w tygodniu i skupia się głównie na żywności oraz asortymencie stałym. Kampanie tematyczne odegrały ważną rolę w poprawie postrzegania wśród konsumentów odnośnie jakości i wyboru produktów. Zmniejszyła się różnica pomiędzy wynikami sklepów miejskich oraz tych na terenach wiejskich, ze względu na to, że rotacja nowego asortymentu w sklepach miejskich była lepsza a sprzedaż wyższa na skutek wprowadzenia akceptacji kart płatniczych. Jeronimo Martins dostrzega pozytywną reakcję ze strony konsumentów na ofertę sklepów, co znajduje odzwierciedlenie w  większym zróżnicowaniu koszyka zakupowego niż w I kwartale. Pomimo, że inflacja żywności zwiększyła się z - 3,7 proc. do - 2,4 proc. w II kwartale, to deflacja w koszyku Biedronki powiększyła się o 3,9 proc. względem 1 kwartału. Jest to bariera dla wzrostu LfL firmy. Jeronimo Martins wierzy, że wzrosty uda się osiągnąć dzięki dodatkowym inwestycjom w ceny i różnicowaniu koszyka zakupowego. 

Wszyscy główni gracze rynkowi spowolnili założenia dotyczące ekspansji, co spowodowało redukcję presji na nową powierzchnię na rynku. Jakkolwiek konkurencja jest nadal zażarta i JM nie przewiduje osłabienia na tym froncie. 

JM odpowiadając na pytania o potencjalny wpływ wyników jesiennych wyborów parlamentarnych na handel stwierdziło, że ma ograniczone możliwości przewidywania możliwych scenariuszy. BESI przypomina, że partia Prawo i Sprawiedliwość, która chce wprowadzenia podatku od obrotów w sieciach handlowych, wygrywa w sondażach wyborczych z 30 proc. poparciem społecznym, a Platforma Obywatelska zdobywa poniżej 20 proc. głosów.

Nowy prezes sieci drogeryjnej Hebe (poprzednio w L’Oréal i Estée Lauder) jest cały czas na etapie udoskonalania formatu i z tego powodu liczba otwarć w tym roku może przekroczyć zaledwie 20 sklepów. JM przewiduje, że straty Hebe w tym roku ustabilizują się. Dla formatu Ara w Kolumbii firma zakłada wzrost strat. Firma chce być pewna, że dostarcza na rynek najlepszy możliwy format zanim przyśpieszy z rozwojem sieci. Jednocześnie zgodnie z zapewnieniami JM nie ma presji czasu, gdyż tradycyjny handel w Kolumbii odpowiada nadal za 80 proc. sprzedaży żywności. 

Inwestorzy są przekonani, że możliwy jest dalszy wzrost sprzedaży LfL w Biedronce, o ile deflacja osłabnie. Jednocześnie zauważają, że sklepy są obecnie znacznie bliżej formatu supermarketowego i tylko nieliczni wyrażają z tego powodu obawy związane z koniecznością obsługi coraz trudniejszych procesów zarządzania sklepami przez Biedronkę.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Lemre 2015-06-23 08:41:31

    Jestem dostawcą Biedronki i jestem zdziwiony rewelacjami głoszonymi przez jakieś BESI, zapewne na potrzeby inwestorów na rynku kapitałowym.

    Wczesniej firma robiła testy jak zwiekszenie asortymentu wpłynie na zwiekszenie sprzedaży i okazało się, że wpływ jest prawie żaden. Ot klient zamiast produktu X, kupi produkt Y, a nie jest tak, że kupi zarówno produkt X jak i Y. Skąd więc te rewelacje, że tak sprzedaż wzrośnie. Nie bez przyczyny Lidl nie rozdmuchuje asortymentu i prowadzi rozsądną politykę asortymentową. Biedronka zaś zaczęła sie miotać od sciany do ściany, własciciel zrobił rewilucję w firmie, która przyniosła tylko wiecej szkody niz pozytku. Jak dla mnie, jak nic się w firmie nie zmieni, to nie tylko nie będzie wzrostów, ale bedzie równia pochyła...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.