Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: Ostatnie regulacje prawne negatywnie wpłyną na sytuację detalistów

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2016 10:29

Analitycy: Ostatnie regulacje prawne negatywnie wpłyną na sytuację detalistów Fot. Shutterstock

Analitytycy z firmy Roland Berger ocenili wpływ ostatnich regulacji prawnych na sektor handlowy. Ich zdaniem godzinowa stawka minimalna może mieć istotny wpływ na opłacalność handlu tradycyjnego jak i segmentu convenience, opartego o model franczyzowy.

W sytuacji gdy uzyskiwany dochód przez właściciela sklepu lub franczyzobiorcę będzie porównywalny lub nieco wyższy niż przeliczeniowa minimalna stawka godzinowa, pojawia się pytanie co będzie bardzie atrakcyjne – prowadzenie sklepu w sieci franczyzowej, wymagającej pracy kilkanaście godzin dziennie bez gwarantowanego urlopu i relatywnie dużej odpowiedzialności, czy praca dla innego pracodawcy. Wzrost kosztów zatrudnienia związany z wprowadzeniem minimalnej stawki godzinowej wynagrodzenia dotyczyć będzie przede wszystkim mniejszych miejscowości, gdzie stawki są relatywnie niskie w porównaniu do większych miast, w których operują największe sieci. W większych miastach wpływ stawki minimalnej będzie mniejszy, ponieważ wielkomiejski rynek pracy wymaga płacenia już teraz nierzadko wyższych kwot niż kwota minimalna, co jednak nie wyklucza wystąpienia efektu zwiększenia presji rynku na wzrost płac.

W sytuacji gdy po wprowadzeniu nowej minimalnej stawki godzinowej średnio właścicielowi lub
franczyzobiorcy pozostanie na rękę od 2 do 3 tys. PLN, to ta kwota jest już porównywalna do
wynagrodzenia jakie franczyzobiorca może uzyskać na rynku pracy. Wprowadzenie nowej minimalnej stawki godzinowej może także skutkować wzrostem cen w mniejszych placówkach w celu zwiększenia marż, a także redefinicją modelu współpracy sieci franczyzowych i redefinicją samego segmentu convenience w zakresie asortymentu i dodatkowych usług. W sytuacjach skrajnych należy spodziewać się zamknięcia najmniej dochodowych sklepów, szczególnie tych umiejscowionych w słabych lokalizacjach.

  • M. Gołębiewska, HURTUM 2016-09-04 15:36:23

    Zamiast iść we franczyzę proponujmy pójść w eCommerce. W onlinie nie ma takiego znaczenia czy firma jest duża, czy mała - szanse są wyrównane. :) Prowadzenie biznesu jest nie tylko tańsze, bardziej opłacalne, ale także przyszłościowe :)

  • Monika sklep Poznań 2016-09-04 09:55:59

    Zgadzam się że franczyzobiorcy powinni mieć większą swobodę w np. kształtowaniu asortymentu swojego sklepu, aby dostosować pod oczekiwania swoich klientów. Nie zawsze towar zapewniany przez franczyzodawcę odpowiada moim klientom i potrzebne jest urozmaicenie.

  • polishslave.eu 2016-08-31 14:57:47

    o, wreszcie ktoś zauważył, że franczyza to wzbogacanie właściciela marki przez i kosztem polskich roboli i niewolników

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,79

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.