Analitycy porównują Eurocash do właściciela Biedronki czyli marża 2,4 proc. do 6,1 proc.

Autor: dlahandlu.pl za DM BDM SA 21 sierpnia 2017 11:46

Analitycy DM BDM porównują spółki Jeronimo Martins i Eurocash. Właściciel Biedronki generuje zdecydowanie wyższe marże brutto, EBITDA oraz netto. Średnia marża EBITDA JM wynosi ok. 6,1% (sieć Biedronka ma rentowność na poziomie 7,4%), natomiast w przypadku Eurocash jest to poziom ok. 2,4%. Dysproporcja wynika w dużej mierze z prowadzonych akwizycji, które w ostatnich latach obciążały wyniki dystrybutora FMCG.

- Z bieżącej perspektywy walory Eurocash wydają się nam ciekawą propozycją inwestycyjną. W raporcie zwracamy uwagę na momentum wynikowe dla 2Q’17, które może przynieść przełamanie erozji EBITDA z ostatnich 4 kwartałów. Liczymy, że połączenie sprzyjającego otoczenia makroekonomicznego, wysokie odczyty sprzedażowe w formacie Delikatesów Centrum oraz prowadzone działania optymalizujące w segmencie cash & carry przełożą się na trwały powrót wzrostowej ścieżki wyników w kolejnych okresach. Wsparciem dla rezultatów w dłuższym terminie powinien być również Eko Holding, który został nabyty pod koniec ’16. Uważamy także, że wachlarz negatywnych czynników (takich jak np. dotychczasowa słabość c & c oraz wymagające otoczenie rynkowe) jest już w dużej mierze uwzględniony w cenach akcji spółki. Zwracamy uwagę, że spółka jest obecnie handlowana znacznie poniżej historycznej średniej dla EV/EBITDA (+1Y), która wynosi 14,5x (vs estymowane przez nas 9,7x dla ’18) oraz jest niżej wyceniana niż podmioty o zbliżonym
profilu działalności, które funkcjonują na rynku polskim (10,1x dla ’18) - czytamy w rekomendacji analityków DM BDM.

Analitycy szacują, że przychody ze sprzedaży spółki w ’17 wzrosną do 23,0 mld zł (+9% r/r), co wynika z konsolidacji wyników Eko Holding i PDA oraz wysokich odczytów sprzedaży porównywalnej w Delikatesach Centrum. Z kolei w ’18 obroty według założeń podniosą się do 24,4 mld zł.

Analitycy uważają, że podmiotem, do którego należy porównywać Eurocash jest przede wszystkim grupa Jeronimo Martins, prowadząca sieci m.in. Biedronka, Pingo Doce i Recheio.

- Porównując obie spółki widać, że Jeronimo Martins generuje zdecydowanie wyższe marże brutto, EBITDA oraz netto. Średnia marża EBITDA JM wynosi ok. 6,1% (sieć Biedronka ma rentowność na poziomie 7,4%), natomiast w przypadku Eurocash jest to poziom ok. 2,4%. Dysproporcja wynika w dużej mierze z prowadzonych akwizycji, które w ostatnich latach obciążały wyniki dystrybutora FMCG, a także znacznie niższej marży brutto ze sprzedaży (ok. 10 p.p.; efekt działania w segmencie hurtowym). Jeronimo Martins opiera swój model biznesowy na agencjach, format franczyzowy sklepów jest dopiero rozwijany i stanowi poniżej 5% całej sieci. Jeronimo Martins znacznie lepiej radzi sobie również z rotacją zapasów – przeciętny cykl wynosi średnio 16-17 dni, natomiast w przypadku Eurocash jest to aż 22-23 dni. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.