Analitycy: Problemy Eurocashu mogą być większe niż zakładano

Autor: DM Vestor 24 sierpnia 2016 09:51

Analitycy: Problemy Eurocashu mogą być większe niż zakładano Fot. mat.pras.

Słabe wyniki za II kwartał świadczą o tym, że sygnalizowane już problemy - spadek sprzedaży Cash&Carry spowodowany kanibalizacją sieci przez nowe otwarcia oraz zbyt ambitne założenia ekspansji Delikatesów Centrum są nawet większe niż zakładano. W wynikach zaobserwować można także presję kosztowopłacową. Dom Maklerski Vestor obniża prognozy na 2016p i 2017p EBITDA odpowiednio o 4.6 proc. i 5 proc.

Nowe prognozy EBITDA na lata 2016p oraz 2017p są o 7% i 5% niższe niż konsensus sprzed publikacji wyników za II kwartał. Analitycy Domu Maklerskiego Vestor obniżyli też cenę docelową akcji Eurocash do 43 zł z 50 zł i podtrzymali rekomendację "redukuj", wynika z raportu datowanego na 22 sierpnia.

Wyniki za II kwartał były poniżej prognoz analityków DM Vestor oraz poniżej konsensusu. - Przychody wyniosły 5341 mln zł (+3.1% r/r) zgodnie z naszymi prognozami oraz z konsensusem. EBITDA wyniosła 110 mln zł (-3.3% r/r) 7% poniżej naszych prognoz (118 mln zł) 11 % poniżej konsensusu. EBIT wyniósł 70 mln zł (-7% r/r) 10% poniżej naszych prognoz, 15% poniżej konsensusu. Zysk netto wyniósł  52 mln zł (+8% r/r) 13% poniżej naszych prognoz oraz 14% poniżej konsensusu.

Zdaniem analityków, negatywny wpływ na poziom marż operacyjnych miał rozwój nowych formatów: Kontigo, 1 minute, ABC na kółkach. Dodatkowo wyższe koszty wygenerował transport świeżych produktów, w tym owoców, warzyw oraz mięsa, który jest w fazie testów i obejmuje swoim zasięgiem 300 sklepów Delikatesy Centrum. Przy obecnej skali sprzedaż świeżych produktów jest nieopłacalny, jednak spółka pracuje nad tym żeby zwiększyć skalę działalności na całą sieć DC - czytamy w raporcie.

- Obniżamy nasze prognozy EBITDA o 4.6% do 485 mln zł w 2016r. oraz 5% do 532 mln zł w 2017r. Zakładamy, że wyższa marża segmentów Delikatesy Centrum i Eurocash Dystrybucja zostanie skonsumowana przez m.in. wyższe koszty płac oraz koszty rozwoju nowych segmentów, przez co marża EBITDA nie będzie rosła w kolejnych latach jak zakładaliśmy poprzednio.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Walig 2016-08-25 14:44:27

    Czyzby Andriej Moroz nie uzdrowił sieci..?

  • Alicja Kubiak hurtum.pl 2016-08-25 08:13:40

    wszystkich zapraszam do rozejrzenia się za nowinkami na rynku i przychylnemu spojrzeniu na e-commerce (zamówienia poprzez stronę www) jako metodę zamawiania towarów do sklepów: większy wybór dostawców w tym lokalnych i możliwość porównania cen między różnymi dostawcami.

    Dostawców zapraszam do ofertowania produktów.

  • Ekspert 2016-08-24 18:37:00

    Eurocash - zachłanna bestia, przejmując dystrybucję świeżych produktów zapomnieli o kosztach. Tak samo było z mrożonkami - chyba im to bokiem wychodzi bo towaru w sklepach brak.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,46

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.