Analitycy prognozowali, że sprzedaż LfL Biedronki w III kw. wyniesie 2 proc. a nie 0,8 proc.

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2018 10:24

Analitycy prognozowali, że sprzedaż LfL Biedronki w III kw. wyniesie 2 proc. a nie 0,8 proc. fot. Biedronka

Zaskoczeniem dla analityków Haitong Bank okazała się sprzedaż Biedronki w ujęciu LfL w III kw. na poziomie 0,8 proc. (wobec prognozowanych przez analityków 2 proc.). Pomimo tego eksperci wierzą, że taki wynik spowodowany jest głównie przez czynniki rynkowe: wyjątkowo ciepłą pogodę i zakazu handlu w niedziele, a nie osłabienie pozycji konkurencyjnej Biedronki.

W tej sytuacji analitycy obniżyli prognozę sprzedaży LfL na cały 2018 rok do 2,9 proc. z 3,4 proc., przy założeniu, że sprzedaż LfL w IV kw. wyniesie 2 proc., zauważając jednocześnie, że w III kw. wzrosła marża EBITDA sieci do 7,5 proc. Na lata 2019-2020 zaś utrzymali prognozę sprzedaży na niezmienionym poziomie.

Na spadek sprzedaży LfL w III kw. złożył się spadek wartości koszyka zakupowego o 1 proc. i wpływ zakazu handlu o 2 proc. Jednocześnie analitycy wskazują, że w Polsce ogólnie spowolnił wzrost sprzedaż żywności. W II kw. było to 5,4 proc., a w III kw. już tylko 1,9 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7142
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.