Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy prognozują 4,6-proc. wzrost sprzedaży z mkw. sieci Biedronka

Autor: dlahandlu.pl za analizą mBanku 25 kwietnia 2016 09:44

Analitycy prognozują 4,6-proc. wzrost sprzedaży z mkw. sieci Biedronka fot. za biedronka.pl

Analitycy mBanku obniżyli cenę docelową Jeronimo Martins do 14,9 euro z 15,1 euro, podczas gdy akcje tej spółki handlowane były po 14,72 euro.

- Jeronimo Martins będzie jednym z największych beneficjentów poprawiającej się sytuacji gospodarstw domowych na polskim rynku. Jednocześnie wynikom sprzedażowym powinno
sprzyjać zatrzymanie się deflacji cen żywności i napojów alkoholowych oraz dalsze dostosowywanie oferty do potrzeb klienta. Jednocześnie zwracamy uwagę na atrakcyjne perspektywy spółki w dłuższym terminie, wskazując na wejście w fazę ekspansji sieci Ara w
Kolumbii oraz oczekiwaną poprawę wyników drogerii Hebe. Według naszych założeń sieć Hebe powinna osiągnąć rentowność EBITDA w 2018 roku, a sieć Ara w 2019 roku. Zaktualizowaliśmy nasze prognozy sprzedaży sieci Biedronka o aprecjację kursu EUR/PLN. Nadal oczekujemy wzrostu marży EBITDA (o 0,21p.p. R/R do 6,04% w 2016) ze względu na lepszy mix sprzedażowy oraz rozwodnienie kosztów SG&A. Powinno się to przełożyć na wzrost EBITDA o 9,26% R/R do 875,1 mln EUR w 2016 roku. Niemniej jednak uważamy, że potencjał do poprawy wyników jest zdyskontowany w wycenie Jeronimo Martins, która zwiększyła się o 23% YTD. Biorąc powyższe pod uwagę obniżamy naszą rekomendację z kupuj do trzymaj z ceną  docelową 14,90 EUR/akcję - czytamy w analizie mBanku.

Analitycy uważają, że skoncentrowanie się przez Jeronimo Martins na efektywności sprzedaży w
sieci Biedronka przyniosło wymierne efekty pozwalając spółce poprawić sprzedaż porównywalną o 3,2% w otoczeniu deflacyjnym w 2015 roku.
- Oczekujemy, że zatrzymanie spadków cen żywności R/R oraz sprzyjająca sytuacja makroekonomiczna w Polsce powinny przełożyć się na wzrost sprzedaży/mkw. sieci Biedronka o 4,6% w PLN oraz o 0,9% w EUR w 2016 roku. Jednocześnie optymalizacja kosztów operacyjnych, połączona ze wzrostem efektywności sprzedaży oraz poprawiającą się marżą brutto na sprzedaży pozwoliły spółce na poprawę marży EBITDA o 0,06p.p. R/R do 5,83% w 2015 roku. Oczekujemy kontynuacji tego trendu w 2016 roku - podaje mBank.

Eksperci mBanku podają, że umocnienie EUR negatywnie wpłynie na wyniki sieci Biedronka, które w 2015 roku odpowiadały za 80% EBITDA Grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.