PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Analitycy szacują, że Delikatesy Centrum powiększą się o 370 sklepów, spółka zapowiadała 900 otwarć

Autor: DM mBank, dlahandlu.pl 2 grudnia 2019 11:35

Analitycy szacują, że Delikatesy Centrum powiększą się o 370 sklepów, spółka zapowiadała 900 otwarć fot. materiały prasowe

Zgodnie z założeniami strategii rozwoju, sieć Delikatesy Centrum powinna zostać powiększona o 900 sklepów do 2023 roku. Do końca 1Q’20 Eurocash będzie koncentrował się na integracji oraz reorganizacji przejętych sieci. Zgodnie z założeniami strategii spółka powinna otwierać średnio po 225 placówek w każdym z lat 2020-23. Biorąc pod uwagę presję konkurencyjną, potencjalne pogorszenie rentowności sklepów (oczekiwana presja na wynagrodzenia), oczekujemy że spółka otworzy 370 sklepów w tym okresie - piszą analitycy DM mBanku.

W swojej najnowszej prezentacji inwestorskiej (dane na listopad 2019 r.) firma podkreśla, że szyld Delikatesy Centrum będzie na 3. miejscu w rankingu największych detalistów (pod wzg. przychodów). Na czele są teraz Biedronka, Lidl i Auchan. W prezentacji Delikatesy Centrum są na 7 miejscu razem z Intermarche i Żabką.

- Zgodnie z naszymi wyliczeniami od 2018 roku powiększa się różnica pomiędzy EBITDA raportowaną, a EBITDA wyliczoną z przepływów z działalności operacyjnej (Cash EBITDA). Według naszych szacunków EBITDA była wyższa od Cash EBITDA (obie wartości bez wpływu MSSF 16) o 30/17 mln zł odpowiednio w okresach 2018/9M’19, a różnica w latach 2016/17 była marginalna. Analogiczne porównanie w innych spółkach z sektora nie wykazuje tak istotnych różnic. Przyjęta zmiana sposobu księgowania wyniku utrudnia porównywalność danych między latami 2017-19 oraz stawia pod znakiem zapytania poprawę wyników spółki w podziale na segmenty w tym okresie. Dynamika wyliczonej Cash EBITDA wyniosła -7,7%/+9,8% r/r odpowiednio w 2018/9M vs. zaraportowana EBITDA +3%/+10% r/r odpowiednio w 2018/9M’19. W celu zachowania porównywalności danych z innymi spółkami z sektora, korygujemy nasz szacunek wyniku EBITDA w wycenie. Po wynikach za 3Q’19 zwracamy uwagę na niską dynamikę sprzedaży w C&C oraz EC Dystrybucja (liczona łącznie z EC Alkohole) oraz relatywnie niską dynamikę sprzedaży/ sklep w segmencie detalicznym (pomimo wysokiego odczytu inflacji

w kwartale). Biorąc pod uwagę niskie tempo otwarć w sieci Delikatesy Centrum (+8 placówek netto w 3Q’19 LTM), oczekujemy, że sieć powiększy się o 370 sklepów do 2023 roku vs. 900 zapowiadane w strategii. Przeprowadzona restrukturyzacja powinna pozwolić segmentowi detalicznemu na stopniową poprawę rentowności EBITDA do docelowego poziomu 4,4%. Biorąc pod uwagę wyższe założenia dla segmentu detalicznego oraz dokonaną korektę na wyniku EBITDA, podwyższamy naszą cenę docelową do 19,80 zł oraz podwyższamy rekomendację do redukuj - czytamy w rekomendacji analityków.

Przypomnijmy, że Eurocash zapowiada na początek przyszłego roku aktualizację strategii dla części detalicznej.

Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2019 r. wyniosły 6,67 mld zł. EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 219 mln zł a skonsolidowany zysk netto, wyliczony wg nowego standardu MSSF 16, w trzecim kwartale 2019 r. wyniósł 25 mln zł.

Budowana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów (docelowo wszystkie będą funkcjonować pod marką Delikatesy Centrum) na koniec września 2019 r. obejmowała łącznie 1 561 placówek (o 1 więcej niż na koniec II kw. 2019), w tym 986 sklepów franczyzowych (o 10 mniej niż w II kw. 2019) i 575 sklepów własnych - (o 19 więcej niż w II kw. 2019). Liczba wszystkich sklepów pod szyldem „Delikatesy Centrum” wyniosła 1 342 (1 339 placówek na koniec II kw. 2019 r.), czyli o 3 więcej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • frank 2019-12-08 19:52:47

    Jak będą kupować jakieś sieci, to zwiększą ilość sklepów własnych, natomiast franczyzowych będzie stale ubywać, gdyż dla franczyzobiorców dają złe warunki.

  • Ewa 2019-12-02 14:39:16

    Szkoda tylko że nie ma tam co kupić, w Mszczonowie jest sklep pod szyldem Delikatesy Centrum i oprócz mięsa, wędlin i sera nic tam nie kupię. Kiepski wybór, ciągle braki na półkach :(

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.