Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: Tesco nie może sobie pozwolić na dalsze cięcia cen

Autor: The Telegraph/dlahandlu.pl 11 czerwca 2015 10:21

Trzy z czterech największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii (Tesco, Sainsbury's i Morrisons) nie mogą sobie pozwolić na dalsze obniżki cen, jeśli chcą zapobiec kolejnym spadkom przychodów w ciągu 12-18 miesięcy. Według agencji Moody’s,  jedyną siecią, która ma zasoby finansowe pozwalające na cięcia cen jest Asda.

"Wielka czwórka" czyli Tesco, Asda, Sainsbury i Morrison już przeznaczyły setki milionów funtów na próby powstrzymania spadku sprzedaży i zwiększenia konkurencyjności w stosunku do sieci Aldi i Lidl.

Tesco, Asda, Sainsbury i Morrison już przeznaczyły setki milionów funtów na obniżenie cen, aby spróbować powstrzymać spadki sprzedaży i powstrzymanie rozwoju Aldi i Lidl.

Pomimo, że obniżki cen pomogły supermarketom odzyskać klientów, nie zatrzymały wzrostu rentowności sklepów działających pod szyldem Lidl i Aldi.

Zdaniem analityków istnieje ryzyko, że niektórzy uczestnicy rynku będą nadal starali się bronić swoich udziałów w rynku poprzez znaczne obniżki cen, prowokując podobne działania ze strony konkurentów.

Moody przewiduje, że Aldi i Lidl będą zwiększać swój udział w brytyjskim rynku przez następny rok, do czasu aż osiągną 12-15 proc. udziały w rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.