Analitycy: Wysoka innowacyjność produktowa i rozwój marek własnych będą stanowiły o przewadze Biedronki

Autor: DM PKO BP, dlahandlu.pl 7 grudnia 2015 11:28

Ciągle duże rozdrobnienie handlu w Polsce stwarza dobre perspektywy do rozwoju Biedronki, a silna pozycja handlowa umożliwia generowanie gotówki z kapitału obrotowego. Rozpoczynamy wydawanie analiz spółki JM z rekomendacją Kupuj i ceną
docelową 16,2 EUR za akcję - piszą analitycy DM PKO BP SA

Wszystkie dywizje JM notują coraz szybszą poprawę sprzedaży LFL. W 3 kwartale w Biedronkach wynosiła ona 3,5% r/r, w Pingo Doce 5,2% r/r, a w Recheio 3,9% r/r. Poprawa warunków makroekonomicznych w Polsce i Portugalii powinna wspierać dalszy przyrost LFL w kolejnych kwartałach.
 - Uważamy, że wysoka innowacyjność produktowa i rozwój marek własnych w dalszym ciągu będą stanowiły o przewadze formatów dyskontowych, w tym Biedronki, nad innymi (w szczególności małymi sklepami i hipermarketami), powodując wzrost udziałów rynkowych dyskontów - piszą analitycy i podkreślają, że nowy podatek w Polsce nie wydaje się taki groźny – Założyliśmy wprowadzenie 2% podatku obrotowego w Polsce od początku 2016 roku. Naszym zdaniem spowoduje to jednak niewielki i przejściowy spadek marż, ze względu na przerzucenie kosztu podatku na konsumentów i dostawców - czytamy w raporcie.

JM wyceniane jest podobnie jak inne spółki handlu detalicznego żywnością. Jednak ze względu na niski CAPEX i gotówkę generowaną z kapitału obrotowego, spółka posiada znacznie korzystniejszy wskaźnik FCF/EBITDA.
- Porównaliśmy Jeronimo Martins z szeregiem spółek z Europy (Polska, Portugalia, Hiszpania, Rosja), Turcji, Południowej Afryki, Południowej Ameryki i Korei na konsensusach prognoz podawanych przez Bloomberg. Na 2015 rok dla wskaźnika P/E, Jeronimo Martins jest notowane z 2,7% premią, a na bazie prognoz na 2016 rok notowania są takie jak mediana dla wszystkich spółek. Na bazie prognoz na 2015 dla wskaźnika EV/EBITDA Jeronimo Martins jest notowany z 5,6% premią do rynku, a na 2016 rok spółka notowana jest z 9,6% premi. Jednak, jeśli spojrzymy ma wolne przepływy pieniężne, okazuje się, Jeronimo Martins posiada znacznie korzystniejszy stosunek FCF/EBITDA w porównaniu do mediany. Dla prognoz na 2015 rok wskaźnik ten dla Jeronimo Martins wynosi 0,40 (dla mediany 0,27) a dla prognoz na 2016 rok dla Jeronimo Martins 0,42 (dla mediany 0,31). Oznacza to, że z każdego EUR wytworzonego EBITDA, Jeronimo Martins generuje o 47% i 38% więcej gotówki na prognozach 2015 r. i 2016 r. niż spółki porównywalne. Dzieje się tak, gdyż po pierwsze – spółka ograniczyła liczbę otwarć nowych Biedronek w Polsce, co spowodowało spadek wydatków inwestycyjnych. Po drugie – dominująca pozycja Jeronimo Martins na polskim rynku pozwala generować ponadprzeciętne dodatnie przepływy z kapitału obrotowego, co pozytywnie wpływa na wolne przepływy, a nie jest odzwierciedlone w EBITDA. Dlatego uważamy, że Jeronimo Martins zasługuje na premię przy wycenie na bazie wskaźnika EV/EBITDA do spółek porównywalnych - piszą analitycy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    16,19

  • Śr

    7,93

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.