Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk: Carrefour zbiera siły do walki o wirtualnego klienta

Autor: Planet Retail/dlahandlu.pl 10 kwietnia 2015 11:01

- Nie spodziewamy się żadnych istotnych zmian w strategii sieci Carrefour w tym kwartale. We Francji operator osiągnął dobre wyniki. Włochy i Chiny pozostają bolączkami detalisty - komentuje wyniki sieci Carrefour za I kw. br. Gildas Aitamer, analityk rynku detalicznego.

- Brazylia będzie motorem wzrostu Grupy, ale trzeba brać pod uwagę spowolnienie gospodarki i rosnącą konkurencję ze strony rywali, np. Casino. Mimo to uważamy, że kraj ma znaczny potencjał dla Carrefoura, który może dalej rozwijać swoją obecność poprzez rosnący udział formatu convenience. Detalista może to osiągnąć poprzez przejęcia regionalnych sieci sklepów - jak to miało miejsce w Polsce i Turcji - mówi Gildas Aitamer.

- Fakt, że we Francji jeden właściciel posiada kilka sklepów to znak, że propozycja Carrefour jest atrakcyjna dla niezależnych przedsiębiorców, to wyraźne wskazanie, że retailer jest z powrotem w grze. To, w połączeniu z przejęciem sieci sklepów Dia, pomoże Carrefourowi potwierdzić swoją pozycję - dodaje analityk.

- Efekty tych działań nie będą jeszcze odczuwalne w tym kwartale, ale będziemy uważnie obserwować sytuację na rodzimym rynku. Zwłaszcza w obliczu aliansów zakupowych zainicjowanych przez rywali Carrefoura, który będzie musiał wyróżnić się cenowo na tle konkurencji. Tymczasem Carrefour myśli o rozwoju kanału e-commerce. Gromadzi kluczową wiedzę online, co najlepiej ilustruje zatrudnienie byłego dyrektora zarządzającego internetowej platformy Vente-Privée - podsumowuje Gildas Aitamer.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.