Analityk: CCC musi popracować nad restrukturyzacją

Autor: dlahandlu.pl 30 kwietnia 2019 10:50

Analityk: CCC musi popracować nad restrukturyzacją Fot. materiały prasowe

Wyniki CCC za pierwszy kwartał 2019 roku pokazują, że strategia spółka jest ryzykowna. Firma będzie musiała popracować nad restrukturyzacją po dokonanych akwizycjach – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM BOŚ.

- Pierwszy kwartał jest trudnym momentem dla Spółki. Sezonowo jest słaby dla branży, a koszty CCC zostały powiększone o akwirowane podmioty. Proszę zwrócić uwagę, ze gdyby nie dekonsolidacja Niemiec, strata byłaby jeszcze większa. W drugim kwartale dalej będziemy obserwować zwiększone przez akwizycję koszty – mówi Sylwia Jaśkiewicz.

Jej zdaniem ciężar tegorocznego wyniku Grupy będzie przesunięty na 4 kwartał, kiedy struktura grupy będzie już podobna rok do roku.

- Niestety spółka musi popracować nad restrukturyzacją po akwizycjach i zmianami w zakresie produktowym. To wymaga czasu. Wyniki spółki za pierwszy kwartał pokazują, jak ryzykowna jest jej strategia, a trzeba pamiętać, że pogoda była dla Spółki dość korzystna – podsumowuje Sylwia Jaśkiewicz.

Grupa CCC szacuje, że miała w pierwszym kwartale 2019 roku 155,5 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 145,7 mln zł straty przed rokiem. Konsensus PAP Biznes przewidywał 110,7 mln zł straty netto.

Zysk brutto ze sprzedaży grupy CCC wyniósł w trzech pierwszych miesiącach roku 492,3 mln zł wobec 312,1 mln zł przed rokiem. Strata z działalności operacyjnej wzrosła rdr do 146,4 mln zł z 85,9 mln zł rok temu, a EBITDA spadła do 20,6 mln zł z 42,9 mln zł przed rokiem. Przychody grupy CCC wyniosły 1,039 mld zł wobec 658,7 mln zł przed rokiem.

W komunikacie CCC podało, że wpływ na wyniki pierwszego kwartału miały koszty funkcjonowania spółek przejętych (KVAG, Shoe Express, DeeZee, Gino Rossi), które sięgnęły 126 mln zł. Wskaźnik dług netto/EBITDA (nie zawiera ona MSSF 16) wyniósł 2,9x wobec 1,8x przed rokiem. Zadłużenie netto spadło w ciągu roku do 3,21 mld zł z 3,25 mld zł rok wcześniej. Na koniec pierwszego kwartału środki pieniężne i ich ekwiwalenty sięgnęły 210,5 mln zł.

Łączna powierzchnia handlowa grupy CCC na koniec marca 2019 roku wyniosła 674 tys. m2 (w tym 81 tys. mkw. KVAG, 8 tys. mkw. Gino Rossi), a liczba sklepów 1196 (w tym 190 KVAG i 72 Gino Rossi).

W poniedziałek na zakończeniu sesji na GPW akcje CCC traciły 10,7 proc. Podczas poniedziałkowych notowań akcje CCC zaliczały największy sesyjny spadek od października 2018 roku, a pod względem skali obrotu należały do najpłynniejszych.

Zdaniem Piotra Bogusza, analityka DM mBanku, pytanego przez PAP, reakcja rynku to efekt mocnego rozczarowania wynikami w porównaniu rdr. Jego zdaniem, patrząc jednak na kolejne kwartały widać, że spółka ma mocny potencjał do poprawy wyników. Należy też pamiętać, że pierwszy kwartał jest najgorszym w roku dla spółek odzieżowo-obuwniczych ze względu na sezonowość.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,28

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.