Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk: Drugi kwartał był dobry dla Eurocash, ale przed spółką wciąż wyzwania

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2018 09:51

Analityk: Drugi kwartał był dobry dla Eurocash, ale przed spółką wciąż wyzwania fot. materiały prasowe

Wyniki Eurocash za drugi kwartał okazały się lepsze od naszych oczekiwań. Spółka zanotowała wzrost sprzedaży oraz lekkie odbicie rentowności w segmencie hurtu, w którym od jakiegoś czasu borykała się z presją na wyniki. Ponadto, negatywny wpływ integracji I rebrandingu sklepów EKO w segmencie detalicznym okazał się mniejszy niż zakładaliśmy – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking.

- Oczekujemy, że te czynniki oraz niska baza porównawcza z zeszłego roku powinny być wsparciem dla wzrostu wyników na poziomie EBITDA w drugiej połowie roku. W tym kontekście rzeczywiście można uznać, że spółka okres spadku wyników ma już za sobą – ocenia analityk.

Jednak patrząc średnioterminowo, przed Eurocashem cały czas szereg wyzwań.

- Przede wszystkim strukturalnie segment hurtu w dłuższej perspektywie może mierzyć się z presją na sprzedaż przy oczekiwanym spadającym udziale rynkowym handlu tradycyjnego. Przed spółką stoją dalsze wyzwania w postaci programu optymalizacji kosztowej na kolejne dwa lata, tak aby co najmniej utrzymać rentowności hurtu pomimo utrzymującej się presji na wynagrodzenia – wymienia Maria Mickiewicz.

Jej zdaniem, to segment detaliczny powinien być nogą wzrostową Eurocashu w dłuższym terminie. - Potrzeba jednak czasu, aby go uporządkować pod kątem formatów, systemów IT czy logistyki, a także zbudować skalę  - zastrzega.

Przychody Grupy Eurocash w pierwszym półroczu 2018 r. sięgnęły blisko 10,8 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 7% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. Wzrost organiczny grupy (z wyłączeniem przejętej w drugim kwartale sieci sklepów Mila) wyniósł ponad 5 proc.

Grupa notuje bardzo dobre wyniki w segmencie hurtowym. Sprzedaż tego segmentu wzrosła o ponad 5 proc. r/r do 8,6 mld zł, a EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, przekroczyła 160 mln zł i była o 13 proc. wyższa niż przed rokiem.

Sprzedaż segmentu detalicznego wzrosła w okresie pierwszych sześciu miesięcy br. o ponad 7 proc. do blisko 1,8 mld zł. Wpływ na wynik EBITDA tego segmentu (w pierwszym półroczu 2018 r. wyniosła 53,5 mln zł) ma integracja oraz remodeling i renowacja sklepów EKO. Po pierwszej połowie tego roku już 149 sklepów EKO działało pod szyldem Delikatesy Centrum, a trzy zaczęły funkcjonować pod szyldem Lewiatan.

Znormalizowany skonsolidowany zysk netto w pierwszym półroczu br. wyniósł 21 mln zł wobec 38 mln zł przed rokiem. Niższy wynik związany był głównie ze wzrostem amortyzacji oraz kosztów finansowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.