Analityk: Eurocash będzie przejmował, ale już mniejsze sieci

Autor: dlahandlu.pl 6 września 2018 10:01

Analityk: Eurocash będzie przejmował, ale już mniejsze sieci fot. materiały prasowe

Strategia Eurocash otwarcia 900 nowych sklepów w ciągu 5 najbliższych lat jest ambitna – uważa Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. - Na ten moment w naszych prognozach zakładamy 540 nowych sklepów Delikatesy Centrum do końca roku 2023. W modelu nie uwzględniamy jednak żadnych ewentualnych nowych przejęć, których oczywiście nie można wykluczyć – mówi.

- Po drugim kwartale zadłużenie netto spółki w odniesieniu do zysku EBITDA wyniosło 1.9x, wzrastając rok do roku. Jest to poziom pozostawiający jednak cały czas miejsce na mniejsze akwizycje w segmencie detalicznym, jak chociażby planowane przejęcie 26 sklepów pod szyldem Lewiatan. Jest to częścią strategii spółki i zakładam, że Eurocash będzie dalej przejmował mniejsze sieci detaliczne – mówi Maria Mickiewicz, w rozmowie z dlahandlu.pl.

- W kontekście ewentualnych większych przejęć sprawa może nie być już tak oczywista pod kątem finansowania transakcji, przynajmniej w krótkim terminie, dopóki spółka nie odciąży bilansu. Dodatkowo ewentualne większe transakcje mogłyby na dłużej „utknąć” w oczekiwaniu na zgodę UOKiK. Nie zapominajmy również o konkurencji. Przykładowo, Maxima po sfinalizowaniu przejęcia Emperii może mieć dalszy apetyt na konsolidację rynku w obszarze supermarketów - dodaje.

Grupa Eurocash przedstawiła pod koniec lutego strategię na najbliższe 5 lat. Grupa zakłada otwarcie nowych 900 sklepów do 2023 roku i wydatki na inwestycje na poziomie 1-2 mld zł.

- W mojej ocenie jest to cel ambitny, który musiałby być wsparty większymi akwizycjami oraz szybkim otwieraniem sklepów własnych, a to nowy element w strategii Eurocash. Na tym etapie jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie by ocenić, jak spółka będzie sobie radzić w tym obszarze. Na ten moment w naszych prognozach zakładamy 540 nowych sklepów Delikatesy Centrum do końca roku 2023. W modelu nie uwzględniamy jednak żadnych ewentualnych nowych przejęć, których oczywiście nie można wykluczyć – mówi Maria Mickiewicz.

Strategicznym celem grupy Eurocash jest stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów. Do sieci w ramach franczyzy będą mogli przyłączać się niezależni przedsiębiorcy. By przyspieszyć jej ekspansję, będzie ona również rozwijana poprzez otwieranie nowych własnych sklepów (wspólnie z partnerami z sektora nieruchomości) oraz dalsze przejęcia lokalnych sieci supermarketów.

Przychody Grupy Eurocash w pierwszym półroczu 2018 r. sięgnęły blisko 10,8 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. Wzrost organiczny grupy (z wyłączeniem przejętej w drugim kwartale sieci sklepów Mila) wyniósł ponad 5 proc.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    16,19

  • Śr

    6,65

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.