Analityk: Eurocash może być zainteresowany akwizycją Polomarketu

Autor: dlahandlu.pl, PB 30 maja 2019 00:03

Analityk: Eurocash może być zainteresowany akwizycją Polomarketu Fot. materiały prasowe

Mimo niepokojąco słabych wyników grupy Eurocash, nie ma powodów do obaw. Grupa integruje ostatnie przejęcia w segmencie detalicznym, co nie pozostaje bez wpływu na obecne zyski, natomiast w przyszłości powinno przynieść umocnienie firmy i zwiększenie skali działalności w detalu. Co więcej – firma ma na tyle stabilną sytuację finansową, że może rozważać kolejne przejęcia.

Ostatnio napłynęło kilka negatywnych informacji o Eurocash. 10 maja dowiedzieliśmy się, że w pierwszym kwartale tego roku grupa pogłębiła (licząc rdr) stratę na poziomie netto, do - 40,2 mln zł wobec - 18,5 mln zł w I kwartale ub.r. Stało się tak pomimo wzrostu przychodów rdr o niemal 10 proc., do 5,48 mld zł. Kilka dni później Business Insider Polska podał, że PKN Orlen we wrześniu tego roku zakończy współpracę z Eurocash, który od czerwca 2018 r. był dostawca do sklepów przystacyjnych.

Zgodnie z oczekiwaniami

- Wyniki grupy Eurocash za I kwartał były obarczone negatywnym efektem kalendarza, w związku z przesunięciem Wielkanocy, były jednak zgodne z naszymi oczekiwaniami – uspokaja Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking.

Dodaje, że informacja o utracie kontraktu na dostawy do Orlenu była negatywnym zaskoczeniem. Kontrakt był wart około 600 mln zł rocznie. - Zgodnie z szacunkami spółki to utrata około 15-20 mln zł wyniku na poziomie EBITDA, czego nie uwzględnialiśmy wcześniej w naszych prognozach. Z racji skali jest to z pewnością co najmniej lekko negatywna informacja, która w przypadku braku odbudowy wolumenu (a to może być trudne do zrobienia) może pociągać za sobą konieczność dopasowania struktur po stronie kosztowej – ocenia analityczka.

Eurocash jest obecnie w trakcie integracji sieci detalicznych przejętych w poprzednich latach. Wśród nich jest niemal 190 sklepów Mila. Wcześniej do grupy przyłączono EKO Holding. Zarząd spółki już pod koniec ubiegłego roku sygnalizował, że proces integracji tych podmiotów wpływa na pogorszenie rentowności segmentu detalicznego. Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash mówił wówczas, że rok 2019 będzie pod znakiem integracji przejętych sieci. - Obok rebrandingu, któremu towarzyszy remodeling i renowacja placówek, integrujemy m.in. logistykę, administrację, działalność operacyjną, politykę cenową czy asortymentową. Koszty integracji w naturalny sposób obciążają bieżącą rentowność segmentu detalicznego, ale są niezbędne, by docelowo osiągnąć efektywność w całej sieci podobną do tej, jaką osiągają sklepy Delikatesy Centrum – dodał Jacek Owczarek.


  • Lenin 2019-06-07 06:52:37

    @Kwiatek, bredzisz - akurat Stokrotka zarabia, czego nie można powiedzieć o innych detalistach. Sięgnij do materiałów ekonomicznych, mniej emocji i może nie będziesz obok prawdy. A EC... ? wiele mówią, a prawda jedna, hurt się kończy, o detalu pojęcia nie mają.

  • marlon 2019-06-03 08:46:38

    Bardzo dobrze by się stało gdyby Polo Market został kupiony przez EC. Od razu bym na ich miejscu wymienił część ekipy ponieważ delikatnie pisząc nie są dobrzy w swoim fachu.

  • Edward 2019-06-01 11:01:21

    Eurocash ma do odrobienia dużą lekcję jeśli chodzi o detal. Wyrósł z hurtu, a detalu niestety "nie uczuje"...A apetyt ma spory a póki co pomysłu brak... Ale może z procesu konsolidacyjnego co, ale to jeszcze długi proces zmian

ZOBACZ WSZYSTKIE (16)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    7,42

  • Min

    4,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7627
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.