Analityk: Eurocash może być zainteresowany akwizycją Polomarketu

Autor: dlahandlu.pl, PB 30 maja 2019 00:03

Analityk: Eurocash może być zainteresowany akwizycją Polomarketu Fot. materiały prasowe

Mimo niepokojąco słabych wyników grupy Eurocash, nie ma powodów do obaw. Grupa integruje ostatnie przejęcia w segmencie detalicznym, co nie pozostaje bez wpływu na obecne zyski, natomiast w przyszłości powinno przynieść umocnienie firmy i zwiększenie skali działalności w detalu. Co więcej – firma ma na tyle stabilną sytuację finansową, że może rozważać kolejne przejęcia.

Zaznaczył, że dzięki akwizycji sieci Mila, a także wcześniejszemu przejęciu EKO, budowana przez Eurocash sieć supermarketów „proximity”, wliczając własne i franczyzowe sklepy Delikatesy Centrum, liczy już ponad 1.500 placówek.

Przyłączenie tak wielu sklepów to żmudny i długotrwały proces i na pewno jeszcze potrwa, a to oznacza, że na znaczna poprawę zysków grupy Eurocash jeszcze poczekamy.

- W tym roku w Eurocash zakładamy jedynie płaskie wyniki na poziomie EBITDA, w porównaniu z zeszłym rokiem, szanse na mocniejsze odbicie widzimy najwcześniej w przyszłym roku. Z uwagi na cały czas procedowany proces integracji w detalu, pozostajemy umiarkowani jeśli chodzi o możliwości wzrostowe w 2020 r., zakładając wzrost wyniku EBITDA jedynie o 10% - mówi Maria Mickiewicz.

- Zakładając, że proces integracji w detalu zakończy się sukcesem, od przyszłego roku spółka powinna zacząć poprawiać wyniki w segmencie detalicznym, co jednak w naszej ocenie w średnim i dłuższym terminie będzie częściowo „przejadane” przez presję na wyniki w segmencie hurtowym. Na tym etapie jednak integracja w detalu cały czas trwa, ta część rynku pozostaje mocno konkurencyjna, stąd też nasze założenia do wzrostów Eurocashu w detalu pozostają umiarkowane – dodaje analityczka Pekao Investment Banking.

Ale przejęcia i związane z nimi koszty to nie jedyne przyczyny słabszych wyników Eurocash. Grupa rozwija szereg równego rodzaju projektów, które wymagają nakładów inwestycyjnych, na przykład otwiera kolejne markety alkoholowe Duży Ben, których jest już 30, a także inwestuje w zwiększenie świadomości marek wszystkich konceptów (drogerie Kontigo i Koliber, abc na kołach, Inmedio). Wpływ tego segmentu na skonsolidowany wynik EBITDA w I kwartale tego roku wyniósł -12 mln zł. – Jak każdy start-up, w początkowej fazie rozwoju, projekty te wiążą się z istotnymi nakładami, a zyski pojawiają się dopiero po wypracowaniu docelowych rozwiązań i osiągnięciu odpowiedniej skali. Przykładem naszych projektów, które zostały wdrożone z sukcesem i przynoszą dziś wymierne korzyści zarówno naszym klientom, jak i Grupie Eurocash, jest Faktoria Win, PayUp (sprzedany w ubiegłym roku z dużym zyskiem) czy tzw. Projekt Świeże, czyli codzienne dostawy wysokiej jakości owoców, warzyw, wędlin i mięs. Wierzymy również w pozostałe formaty, które rozwijają innowacyjne dla branży detalicznej rozwiązania, ale też przede wszystkim lepiej odpowiadają na potrzeby dzisiejszego konsumenta – powiedział Jacek Owczarek.


  • bb 2019-06-18 15:18:07

    misiunias - wezmą siłą? ha ha

  • Lenin 2019-06-07 06:52:37

    @Kwiatek, bredzisz - akurat Stokrotka zarabia, czego nie można powiedzieć o innych detalistach. Sięgnij do materiałów ekonomicznych, mniej emocji i może nie będziesz obok prawdy. A EC... ? wiele mówią, a prawda jedna, hurt się kończy, o detalu pojęcia nie mają.

  • marlon 2019-06-03 08:46:38

    Bardzo dobrze by się stało gdyby Polo Market został kupiony przez EC. Od razu bym na ich miejscu wymienił część ekipy ponieważ delikatnie pisząc nie są dobrzy w swoim fachu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (17)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,00

  • Śr

    5,14

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6843
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.