Analityk: Eurocash może być zainteresowany akwizycją Polomarketu

Autor: dlahandlu.pl, PB 30 maja 2019 00:03

Analityk: Eurocash może być zainteresowany akwizycją Polomarketu Fot. materiały prasowe

Mimo niepokojąco słabych wyników grupy Eurocash, nie ma powodów do obaw. Grupa integruje ostatnie przejęcia w segmencie detalicznym, co nie pozostaje bez wpływu na obecne zyski, natomiast w przyszłości powinno przynieść umocnienie firmy i zwiększenie skali działalności w detalu. Co więcej – firma ma na tyle stabilną sytuację finansową, że może rozważać kolejne przejęcia.

Ambitna strategia

Decyzje Eurocash to element przemyślanej strategii. Spółka od lat systematycznie rozwija segment detaliczny w grupie, jednak w ostatnim czasie te działania mocno przyspieszyły. Firma stawia na detal, bo jest on nie tylko bardziej dochodowy, ale też bardziej perspektywiczny. W hurcie możliwości rozwoju powoli wyczerpują się.

Eurocash ponad rok temu przedstawił założenia strategii na najbliższe 5 lat. Zakłada ona między innymi stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów. W ciągu najbliższych pięciu lat Eurocash, również wspólnie z franczyzobiorcami, planuje otwarcie około 900 nowych sklepów. Strategia zakłada także, że łączne nakłady inwestycyjne na rozwój sieci detalicznej wyniosą ok. 1–2 mld zł (poniesione wspólnie z partnerami nieruchomościowymi).

W 2017 roku segment detaliczny stanowił w grupie Eurocash blisko 19 proc., podczas gdy segment hurtowy odpowiedzialny był za 81 proc. przychodów ze sprzedaży. W przychodach za 2018 rok, które wyniosły 22,8 mld zł, udział hurtu (17,7 mld zł przychodów) był już mniejszy i wynosił 77,6 proc.

Jednak analitycy sceptycznie podchodzą do ambitnych planów grupy. - Eurocashowi może być ciężko zrealizować założenia strategii dla obszaru detalicznego (w perspektywie 5 lat spółka chce otworzyć 900 sklepów, uwzględniając w tym potencjalne akwizycje). Powodem będzie przede wszystkim wymagająca sytuacja na rynku pracy, a także przeciągający się w czasie proces integracji przejętych sieci – oceniał w lutym Adrian Górniak, analityk DM BDM SA.

Kto następny?

Mimo to, Eurocash nie przestanie być uważany za jednego z największych integratorów rynku detalicznego w Polsce. Zdaniem Marii Mickiewicz, sytuacja finansowa firmy pozwala na podejmowanie kolejnych prób akwizycyjnych. - Zakładając solidną generację gotówki przez Eurocash, spółka powinna być w stanie finansować przejęcia w detalu mniejszej i średniej wielkości - ocenia. Jej zdaniem, na przeszkodzie kolejnym przejęciom może stanąć problem z uzyskiwaniem zgody ze strony UOKiK.


  • bb 2019-06-18 15:18:07

    misiunias - wezmą siłą? ha ha

  • Lenin 2019-06-07 06:52:37

    @Kwiatek, bredzisz - akurat Stokrotka zarabia, czego nie można powiedzieć o innych detalistach. Sięgnij do materiałów ekonomicznych, mniej emocji i może nie będziesz obok prawdy. A EC... ? wiele mówią, a prawda jedna, hurt się kończy, o detalu pojęcia nie mają.

  • marlon 2019-06-03 08:46:38

    Bardzo dobrze by się stało gdyby Polo Market został kupiony przez EC. Od razu bym na ich miejscu wymienił część ekipy ponieważ delikatnie pisząc nie są dobrzy w swoim fachu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (17)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,00

  • Śr

    5,14

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6843
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.