Analityk: Giełda niesłusznie drożej wycenia sklep Dino od sklepu właściciela Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 20 sierpnia 2019 19:23

Analityk: Giełda niesłusznie drożej wycenia sklep Dino od sklepu właściciela Biedronki Fot. materiały prasowe

Zdaniem analityków DM mBanku, biorąc pod uwagę giełdową kapitalizację, placówka Dino jest wyceniona drożej niż placówka Jeronimo Martins, pomimo generowania OCF (operacyjnych przepływów pieniężnych) niższego o około 33 proc. W raporcie z 13 sierpnia analitycy obniżyli cenę docelową jednej akcji Dino Polska do 111,2 zł z 112,7 zł, podtrzymując jednocześnie rekomendację na poziomie "sprzedaj".

- Biorąc pod uwagę wskaźnik kapitalizacja/sklep, placówka Dino jest wyceniona drożej niż placówka Jeronimo Martins, pomimo generowania OCF niższego o około 33% (średnio w latach 2019-23), co jest naszym zdaniem nieuzasadnione – oceniają analitycy.

- Szacujemy, że w latach 2019/20 sieć Dino powiększy się o odpowiednio 244/293 placówki vs. 268 sklepów Biedronka otwartych w rekordowym 2013 roku. Biorąc pod uwagę rozmieszczenie centrów dystrybucyjnych, oczekujemy zagęszczenia sieci Dino w zachodniej Polsce, co może napędzać presję płacową i może prowadzić do stopniowej kanibalizacji sprzedaży – dodają.

Analitycy zwracają uwagę, że kurs Dino istotnie wzrósł w 2019 dyskontując przyśpieszenie dynamiki lfl od drugiego kwartału 2019 r. oraz przyśpieszenie inflacji cen żywności. - Doceniamy bardzo dobry model biznesowy sieci, jednak uważamy że obecny poziom wyceny uwzględnia ambitne założenia wzrostu ignorując potencjalne ryzyka – napisali analitycy w raporcie.

W maju-czerwcu 2019 dynamika inflacji cen żywności przyśpieszyła do 5-6%, co było efektem szokowym wynikającym z istotnego wzrostu cen warzyw i cen wieprzowiny r/r. - Zwracamy uwagę na istotny wzrost cen mięsa wieprzowego r/r od kwietnia 2019 (+25% w 2Q’19), co będzie miało wpływ na rentowność zakładów Agro Rydzyna – oceniają analitycy.

Jak dodają, województwo wielkopolskie, będące najważniejszym regionem pod względem otwarć oraz ilości sklepów, odnotowało stopę bezrobocia na poziomie 2,8% w czerwcu 2019. W 2020 planowane jest przyśpieszenie dynamiki wzrostu płacy minimalnej względem poprzednich lat, co będzie wywierało oddolną presję na dynamikę płac. Oba powyższe czynniki powinny wpływać na wzrost kosztów wynagrodzeń w średnim terminie.

- Nie widzimy także dalszego pola do zaskoczeń w obszarze tempa ekspansji. Zakładana przez nas roczna liczba otwarć w 2019 roku jest zbliżona do rekordu w sieci Biedronka oraz przewyższa ten rekord w 2020 roku. Coraz wyższa liczba nowych placówek otwierana w otoczeniu niskiej stopy bezrobocia może powodować dodatkową presję na koszty wynagrodzeń – ocenia raport.

Autorem rekomendacji jest Piotr Bogusz. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Edek 2019-08-21 14:15:04

    hmmm...w mojej skromnej ocenie Dino dziwnie pompuje ten rynek ....ten art powoli wyjaśnia z jakich powodów :)....proszę zerknąć na np raporty sprzedaży najnowszych sklepów Dino -np pod lupę Czaplinek -ten sklep z pewnością nie przynosi dochodów a podpowiem, że jest takich sklepów więcej. W mojej ocenie ktoś celowo zakłamuje wyniki i dane tej sieci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 832

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 436466

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.