Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk: Jeszcze przez 3 lata Lidl może się rozwijać w tempie 10 proc. rocznie

www.portalspozywczy.pl 6 maja 2015 16:48

Analityk: Jeszcze przez 3 lata Lidl może się rozwijać w tempie 10 proc. rocznie Kamil Szlaga

W ciągu najbliższych lat sprzedaż z mkw. w Lidlu powinna rosnąć średnio o około 5 proc., co z pewnością będzie bardzo dobrym osiągnięciem, wyższym niż przeciętne wzrosty na rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

Zdaniem Kamila Szlagi ostatnie lata pokazały, że na rynku dobrze radzą sobie firmy, które mają jasno określoną strategię. W Polsce wiele spółek sprawia wrażenie zagubionych. - Wydaje się, że jedynie Lidl ma jasną strategię, którą umiejętnie realizuje. Nie zmienia jej od wielu lat, nawet w obliczu pojawiających się problemów, czy zmian koniunktury - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl analityk Trigonu.

Odmienna sytuacja ma miejsce w przypadku pozostałych sieci handlowych. Tesco oraz Carrefour są dopiero na etapie zmian. Szlaga podkreśla, że w ich przypadku tych spółek nie widać jasnego przekazu dla klienta, który by spowodował, że ich format może być atrakcyjny. Auchan ma podobne problemy jednak przeprowadza dobre zmiany, istotne dla konsumentów. - Tak naprawdę wszystkie sieci dalej szukają optymalnych dla siebie rozwiązań. W bieżącym roku będzie to oddziaływać na sytuację w całej branży handlowej. Na rynku jest niewiele sieci, które są gotowe korzystać na swoim formacie. Wyróżniają się Lidl oraz Auchan, których formaty są na tyle dobre, że nie wymagają dużych zmian. Pozostałe muszą ciągle coś modyfikować i walczyć o klienta - wyjaśnia Szlaga.
Lidl wyróżnia się pozytywnie na tle pozostałych sieci handlowych, jednak w przekonaniu Szlagi w najbliższym czasie tempo jego wzrostu także wyhamuje. - Miejsca na nowe sklepy jest coraz mniej. Dotyczy to wszystkich sieci handlowych także Lidla. Przez najbliższe 3 lata Lidl może się jeszcze rozwijać w tempie 10 proc., ale to jest wszystko, co uda się wypracować. Później będzie miało miejsce już tylko dbanie o utrzymanie sieci i rentowność. Dalej jest już ściana. Potwierdza to sytuacja w sieciach obuwniczych, odzieżowych ale także perspektywa podaży centrów handlowych. Ponadto dochodzi do tego nasycenie rynku sieci detalicznych w Polsce, które w mojej opinii mogą się jeszcze rozwijać maksymalnie o 30 proc. Pod tym względem polski rynek dość szybko się nasycił - tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga.

Według eksperta Lidlowi będzie trudno w obecnej sytuacji na rynku zbudować  znacznie większą sieć sklepów. Bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest posiadanie między 700 a 800 placówek w całej Polsce. - Dalszy wzrost sprzedaży Lidla jest jednak warunkowany dalszym rozwojem - zaznacza analityk.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,98

  • Śr

    7,93

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.