Analityk: Nie doceniliśmy wpływu zakazu handlu na wyniki Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 15 października 2018 11:39

Analityk: Nie doceniliśmy wpływu zakazu handlu na wyniki Biedronki Fot. Biedronka

Jeronimo Martins opublikuje wyniki III kwartału 30 października. Analitycy Haitong Bank spodziewają się spowolnienia wzrostu sprzedaży w Polsce w porównaniu z I półroczem br.  - Prognozujemy wzrost sprzedaży o 5,4 proc., a EBITDA o 3,6 proc. Przewidujemy, że LfL Biedronki zwolni z 4,5 proc. w I półroczu do 1,8 proc. w III kwartale głównie z powodu niższej inflacji koszyka i większego wpływu zakazu handlu w niedziele. Wzrost powierzchni powinien zwiększyć sprzedaż o 2,8 punktu proc., ale kurs wymiany powinien obniżyć tę wartość o 1pp. Tym samym sprzedaż Biedronki powinna wzrosnąć zaledwie o 3,6 proc. w euro - komentuje Filipe Rosa, analityk Haitong Banku.

Analitycy spodziewają się w III kw. zysku Biedronki na poziomie 105 mln euro, obciążonego prowadzonym remodelingiem sklepów i niskim (1,8 proc.) wzrostem sprzedaży LfL. Jednocześnie przyznają, że nie docenili wpływu niedzielnego zakazu sprzedaży detalicznej w Polsce,
prawdopodobnie dlatego, że od marca do czerwca było niewiele dowodów na
spowolnienie sprzedaży lub przesunięcie zakupów między kanałami. Jednak rzeczy zmieniły się w lecie, gdy Polacy stali się bardziej podatni na sprzedaż impulsową i mniej wrażliwi na ceny. W lipcu i sierpniu dało się wyraźnie zauważyć wzrost sprzedaży u małych detalistów, którzy są w stanie przejąć niedzielne zakupy klientów. Dlatego analitycy Haitong Bank obniżyła prognozy wzrostu sprzedaży LfL: do 3,4% w 2018 roku, 3,1% w 2019 roku i 2,6% w 2020, w porównaniu z 5%, 4% i 3% w poprzedniej analizie.

- Pomimo niskiej inflacji LfL oczekujemy, że marże EBITDA Biedronki pozostaną spłaszczone rdr. Jeśli chodzi o Hebe szacujemy, że sprzedaż przy stałym kursie walutowym wzrośnie o 25 proc., głównie dzięki 28-proc. wzrostowi średniej powierzchni sprzedaży. Straty EBITDA powinny spaść z 3,0 mln euro w III kwartale 2017 roku do 2,3 miliona euro w III kwartale br. Jeronimo Martins wykorzystuje więc rosnącą skalę tej sieci i przyspiesza tempo ekspansji, ale Hebe nadal odpowiada za zaledwie 1,2 proc. obrotów spółki - zauważa analityk.

W Portugalii Jeronimo Martins będzie nadal wykorzystywać sprzyjającą koniunkturę konsumencką -  Pingo Doce zanotuje według przewidywań Haitong Bank 3,5 proc. wzrostu sprzedaży LfL, a Recheio 3,2 proc. 

W Kolumbii sprzedaż powinna wzrosnąć o 56 proc. przy stałych kursach wymiany.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Migotka 2018-10-16 01:08:00

    Stary taty pierdaty................... Jakoś w innych krajach sklepy w sobotę pracują krócej a niedziele WSZYSTKIE mają wolne i jakoś da się żyć...... Tylko w PL wszystkim przeszkadzają te niedziele nie handlowe bo po kościele niestety trzeba spędzić czas z rodziną a nie.do biedry po piwo i się wykłucać

  • Klient 2018-10-16 00:47:52

    Biedronka musi postawic na jakosc sprzedazy i zwiększać powierzchnie. Inaczej nie bedzie rosnac. Czar prysł. Obecnie nieudolne zarzadzanie sie konczy. Nie szanujesz pracwniika to nie oczekuj wzrostow.

  • Ala 2018-10-16 00:39:23

    Jak ma rosnąć sprzedaż jeśli na zmianie jest 1-2 kasjerki, czasem 3. Kto ma siedzieć na kasach, kto ma wyłożyć towar, kto ma posprzątać bałagan na sklepie? Sprzedaż nie rośnie nie z powodu wolnych niedziel a z powodu braku personelu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.