Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk Planet Retail komentuje wyniki Carrefoura

www.portalspozywczy.pl 16 stycznia 2015 11:11

Carrefour poradził sobie ze znalezieniem możliwości rozwoju w warunkach spowolnienia gospodarczego w Europie. Właśnie tym były akwizycje w Grecji i we Włoszech, połączenie operacji w Bułgarii z lokalny graczem oraz mistrzowskie posunięcie w postaci powrotu Dia France - komentuje najnowsze wyniki sieci Carrefour Gildas Aitamer, analityk Planet Retail.

Zdaniem eksperta, ostateczny sukces lub porażka dyrektora generalnego Carrefoura Georgesa Plassata zależeć będzie od, po pierwsze, sposobu zarządzania akwizycjami we Francji i całej Europie, po drugie, od strategii cenowej na głównym, rodzimym rynku, oraz, po trzecie, od umiejętności dalszego rozwijania operacji międzynarodowych grupy.

Aitamer chwali Carrefoura za posunięcia na rynku brazylijskim, w tym zwłaszcza zatrudnienie Abilio Diniza, byłego szefa Companhia Brasileira de Distribuição, firmy będącej jednym z głównych rywali francuskiej sieci na tym rynku. Analityk Planet Retail jest zdania, że Carrefour w Brazylii bardziej potrzebuje odpowiedniego zarządzania niż dodatkowego finansowania.

Aitamer zwraca uwagę, że Carrefour wszedł niedawno w Chinach w format sklepu osiedlowego. Choć analityk dobrze ocenia próbę przyciągnięcia bogatszego klienta z centrów miast, to jednak zauważa, że innym międzynarodowym detalistom, takim jak Walmart i Tesco, nie udało się wprowadzić w Chinach tego formatu z sukcesem. Równocześnie Carrefour nie rozwiązał swojego największego problemu na rynku chińskim, czyli słabej sprzedaży hipermarketów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.