Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk: Podatek handlowy przyspieszy wejście w sprzedaż wielokanałową

www.portalspozywczy.pl 14 września 2016 18:40

Podatek od sprzedaży detalicznej z jednej strony spowolni procesy ekspansji i konsolidacji sieci handlowych, a z drugiej przyspieszy restrukturyzacje oraz wejścia w sprzedaż wielokanałową i automatyzację sprzedaży - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk, w dziale doradztwa i badań rynku w Colliers International.

W dłuższej perspektywie czasowej nowy podatek z pewnością będzie miał wpływ na wyniki finansowe sieci handlowych oraz wydajność centrów handlowych w Polsce — mówi.

W zależności od rynku, dodatkowe koszty najmu, które ponieść muszą najemcy, obejmują także koszty usług, opłaty marketingowe, podatek VAT, podatek od nieruchomości, inne podatki, ubezpieczenie towaru, koszty rejestrowania najmu, kaucję i/lub gwarancję bankową.

Raport opracowany przez firmę Colliers pokazuje, że koszty najmu zwiększają lokalne podatki, które czasem znacznie się między sobą różnią. W Rosji podatek obrotowy naliczany od czynszu wynosi 18 proc., a na Węgrzech 27 proc..

— W niektórych krajach udział tych opłat w całkowitych kosztach najmu jest ogromny — wyjaśnia Paul Souber. — Jest zatem oczywiste, że najemcy muszą wziąć pod uwagę szereg różnych czynników zanim zdecydują się rozpocząć działalność handlową na nowym rynku. Poza licznymi podatkami lokalnymi najemcy muszą także uwzględnić koszty pracy, które stanowią dużą część wydatków operacyjnych w handlu, strukturę najmu oraz stopień jego elastyczności, który może także znacząco różnić się na poszczególnych rynkach.

— We wszystkich lokalizacjach najemcy kierują się zasadniczo wskaźnikiem rentowności. Jeżeli chodzi o całkowity koszt najmu, można zastanawiać się, do jakiego poziomu wzrosłyby czynsze w miastach o wysokich kosztach najmu, gdyby zostały uwolnione od dodatkowych kosztów i podatków.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.