Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk: Podatek nie zagrozi Eurocashowi, ale odbije się na spółkach LPP i CCC

Autor: Newseria 28 kwietnia 2016 12:27

Gino Rossi, Vistula i Eurocash nie powinny specjalnie ucierpieć z powodu podatku od sprzedaży detalicznej, głównie ze względu na swoją strukturę - uważa Marek Czachor, analityk Erste Securities Polska. Jego zdaniem nowa danina znacznie bardziej może się odbić na spółkach LPP i CCC.

Nowy podatek nie powinien także zdaniem Marka Czachora zagrozić Eurocashowi, przynajmniej dopóty, dopóki nie wejdzie w segment bezpośredniej działalności detalicznej.

- Zakładam, że Eurocash nie będzie musiał tego podatku płacić. Jak wiemy, Eurocash ma kilka sieci franczyzowych, tzn. dostarcza produkty żywnościowe do zorganizowanych grup sieci sklepów. To są np. sklepy ABC, które zaopatrują się w cash & carry. Eurocash ma także twardy model franczyzowy - Delikatesy Centrum, który nie jest do końca powiązany kapitałowo ze spółką. Zatem nie spodziewam się, żeby musiała ona ten podatek zapłacić. Natomiast inaczej bym spojrzał na plan Eurocashu, który zakłada wejście w segment detaliczny. W tym momencie pojawia się ryzyko, że spółka w przyszłości może ten podatek płacić.

 Jak podkreśla, nawet jeśli Eurocash będzie zmuszony podatek od sprzedaży detalicznej płacić, kwoty nie powinny być znaczące w skali działania spółki. Bardziej narażone na skutki działania daniny mogą być spółki obuwnicza CCC i odzieżowa LPP. 

- Najbardziej wrażliwe mogą być jednak LPP i CCC ze względu na to, że mają ograniczone możliwości przerzucenia tego podatku na dostawców, co może nastąpić w przypadku dystrybutorów żywności. Tutaj jednak będzie trudniej to realizować. Podział tych spółek na mniejsze jednostki byłby utrudniony - przewiduje Czachor. - W przypadku propozycji, która została zaprezentowana w polskim parlamencie, według mnie takie obciążenie w wyniku netto w przypadku LPP i CCC podatkiem detalicznym może wynosić 10-15 mln zł. Kwota choć jest wyższa niż w przypadku innych spółek, to dla LPP i CCC nie będzie znacząca. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • szakal 2016-04-29 09:37:02

    Porażką tego podatku jest to, że jakakolwiek polska firma będzie musiała płacić więcej niż jej zagraniczny konkurent. To zagraniczne firmy miały płacić i miały być wyrównane szanse dla polskich firm, a jest dokładnie odwrotnie.

  • exbajer 2016-04-28 22:15:49

    Na asortymencie niespożywczym obowiązują zdecydowanie wyższe marże niż w przypadku żywności. Dlatego też skutki nowego podatku będą mniej odczuwalne dla sieci obuwniczych czy odzieżowych, dla których wyzwaniem jest kreowanie popytu i zdobywanie nabywców. Inaczej jest w przypadku handlu artykułami spożywczymi, które zasadniczo są nisko marżowe i znaczący jest tu efekt skali sprzedaży. Co do możliwość powszechnego "przerzucenia" nowego podatku (tudzież innych kosztów) na dostawców żywności, szanse są raczej niewielkie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.