Analityk: Przed Dino wciąż dobre perspektywy

Autor: dlahandlu.pl 23 sierpnia 2018 09:51

Analityk: Przed Dino wciąż dobre perspektywy fot. materiały prasowe Dino

Spółka Dino w kolejnym półroczu i w 2019 r. ma szanse na utrzymanie dwucyfrowego wzrostu sprzedaży LfL – ocenia Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. Jej zdaniem, przed spółką są wciąż bardzo dobre perspektywy rozwoju, sieć będzie w stanie zwiększać udziały rynkowe kosztem hipermarketów, największych supermarketów i sklepów tradycyjnych. Jedynym zagrożeniem byłoby ewentualne pogorszenie koniunktury w Polsce.

Przypomnijmy, Dino we wtorek po sesji opublikował wyniki za drugi kwartał i pierwsze półrocze tego roku. W drugim kwartale 2018 r. Grupa Dino wypracowała przychody na poziomie 1,42 mld zł, co oznacza wzrost o 28 proc. Skonsolidowany zysk netto w drugim kwartale wyniósł 70,5 mln zł i był wyższy rok do roku o 51 proc. Natomiast w całym pierwszym półroczu 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 2,7 mld zł i były o blisko 691 mln zł (34,2%) wyższe niż rok wcześniej.

- Wyniki oceniamy pozytywnie, okazały się nieco lepsze od naszych prognoz i oczekiwań rynku na poziomie wyniku operacyjnego i netto. Wzrosty sprzedaży w ujęciu LFL okazały się zgodne z naszymi założeniami. Nieco mocniejsza presja kosztowa została z nawiązką zrekompensowana przez poprawę marży brutto na sprzedaży, głównie dzięki poprawie warunków zakupu. Dodatkowo zwracamy uwagę na mocne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – ocenia analityk Pekao Investment Banking.

- W drugiej połowie roku, zwłaszcza w czwartym kwartale spółka zmierzy się z nieco wyższą bazą jeśli chodzi o wzrosty LFL. Mimo to oczekujemy utrzymania dwucyfrowych wzrostów sprzedaży porównywalnej oraz poprawy marż również w drugiej połowie roku. W 2019 nadal widzimy miejsce na dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w ujęciu LFL, dla których wsparciem powinno być cały czas dojrzewanie nowo otwieranych sklepów. Szacujemy, że sklepy jeszcze nie w pełni dojrzałe cały czas stanowią blisko połowę sieci Dino - dodaje.

Sieć Dino rozwija się w małych miejscowościach, zagospodarowując w ten sposób niszę na rynku detalicznym w Polsce – w tym lokalizacjach obecne są zazwyczaj sklepy niezależne lub małe sklepiki zrzeszone pod szyldem franczyzy. Zdaniem Marii Mickiewicz, ta strategia daje Dino możliwości rozwoju sieci jeszcze przez długi czas.

- Zakładamy , że potencjał wzrostu na polskim rynku jest ogromny w porównaniu z obecną liczbą sklepów Dino. Po pierwszym półroczu było ich prawie 850. Dla porównania jest to ponad trzykrotnie mniej niż sieć sklepów lidera rynkowego, czyli Biedronki. Problemy rosnącej kanibalizacji w sieci Biedronka zaczęły pojawiać się kilka lat temu, dopiero po wyraźnym przekroczeniu liczby 2 tysięcy sklepów. Ponadto, zasięg oddziaływania średniego sklepu Biedronka jest około 3-krotnie większy niż sklepu Dino. Zatem czysto teoretycznie na jedną Biedronkę mogłyby przypadać trzy sklepy Dino. W naszych prognozach oczywiście nie przyjmujemy tak agresywnych założeń. Jednak dojście do zakładanego przez nas poziomu 2,000 sklepów Dino w 2023 roku wydaje się nam jak najbardziej realne – mówi.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.