Analityk: Stokrotka ma szanse na przyspieszenie rozwoju i poprawę oferty dla klientów

Autor: dlahandlu.pl 30 kwietnia 2018 13:21

Analityk: Stokrotka ma szanse na przyspieszenie rozwoju i poprawę oferty dla klientów

Przejęcie przez litewski koncern Maxima Grupe spółki Emperii Holding, a co za tym idzie sieci Stokrotek, to szansa na przyspieszenie rozwoju polskiej sieci supermarketów, ponieważ nowy właściciel prawdopodobnie będzie chciał zwiększać skalę działania na polskim rynku, poprzez wzrost organiczny lub akwizycje. Natomiast z punktu widzenia całego rynku, Maxima wyrasta na drugiego po Eurocashu potencjalnego konsolidatora segmentu supermarketów – ocenia Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking.

- Emperia jest podmiotem poukładanym biznesowo i rentownym, więc sama zmiana właściciela nie powinna w mojej ocenie wpłynąć mocno na siłę Emperii na rynku w krótkim terminie. W dłuższej perspektywie, zakładając, że nowy właściciel Emperii ma możliwości inwestycyjne, zmiana właściciela powinna wpłynąć na przyspieszenie tempa otwarć Stokrotek. Można powiedzieć, że dzięki nowemu właścicielowi Stokrotka ma szanse na intensywniejszy rozwój w najbliższych latach – mówi Maria Mickiewicz.

Natomiast patrząc z punktu widzenia Maximy, po przejęciu Emperii litewska grupa zyskuje siłę konsolidatora polskiego rynku detalicznego. - W mojej ocenie, wyrasta na drugiego po Eurocashu potencjalnego konsolidatora segmentu supermarketów – mówi analityk Pekao Investment Banking.

Jak zauważa, Maxima to podmiot niepubliczny, więc ilość informacji, które posiadamy o spółce jest ograniczona i ciężko powiedzieć, jaka jest sytuacja finansowa spółki. - Zakładałabym, że podmiot o tej skali działania, działający na rynkach od lat i w modelu biznesowym, który sprzyja generowaniu gotówki, powinien mieć środki finansowe na dalsze inwestycje zarówno w rozwój organiczny w Polsce jak i potencjalne dalsze przejęcia. Oczywiście, przy założeniu, że przejęcie Emperii nie obciążyło tymczasowo mocniej bilansu spółki – ocenia Maria Mickiewicz.

Jej zdaniem, Stokrotka oferuje co, co konsument potrzebuje, a w perspektywie mogą pojawićsie możliwości poprawienia oferty dla klientów.

- Jeśli chodzi o segment supermarketów „proximity”, w którym częściowo działa Stokrotka (sieć posiada sklepy różnej wielkości i w kilku formatach) i np. giełdowe Dino, to dużo zależy od lokalizacji i wielkości sklepów. W przypadku Stokrotki wydaje się, że ta sieć oferuje to, co konsument potrzebuje, czyli bliskość do klienta i rozsądne ceny, dzięki temu, że Emperia nie korzysta z żadnego hurtownika tylko bezpośrednio negocjuje z dostawcami. Cały czas jednak brakuje dużej skali, jaką mogą pochwalić się liderzy rynkowi, a co za tym idzie najlepszych warunków zakupu. Gdyby Maxima zdecydowała się na konsolidację segmentu supermarketów, powinna pojawić się przestrzeń do poprawy warunków zakupu, czyli albo lepszej marży albo lepszych cen dla klientów przy utrzymaniu marż, co powinno pozytywnie wpływać na zwiększanie sprzedaży porównywalnej w sklepach, tzw. LFL – mówi Maria Mickiewicz.

- Warto przy tym przypomnieć, że Stokrotka oferuje formaty supermarketu i marketu. Cenowo ze względu na skalę działania i szerokość oferty będzie odbiegała od formatu najtańszego, dyskontowego, czy nawet hipermarketowego, ale raczej nie odbiega od przeciętnego supermarketu. Z danych przekazywanych przez spółkę sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy w ostatnim czasie utrzymywała się powyżej średniej dla tego formatu – dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • i tak o ! 2018-05-07 09:25:00

    Jeśli nastąpi kontynuacja rozwoju dynamicznego, fajnie. Podoba mi się to, co ostatnimi czasy prezentuje Stokrotka. Jeśli będzie odejście od takich poczynań, to przekształcą się w bierny model, taki jaki prezentuje Aldik.

  • Wiem 2018-05-02 14:09:33

    Fundusz, to zaslona. Wlascicielami sa bracia, ktorzy kryja sie za zaslona Spółek, w Funduszu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.