Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk: Szansą dla Tesco jest sprzedaż drugoplanowych biznesów

www.portalspozywczy.pl 24 października 2014 09:12

David Gray, analityk Planet Retail jest pewny, że słabe wyniki zaprezentowane przez Tesco zaowocują tym, że sieci nie uda się zrealizować tegorocznych planów odnowy sklepów w Wielkiej Brytanii (to jeden z głównych punktów strategii Tesco, która zaczęła być wdrażana jeszcze przez poprzedniego prezesa sieci). To dla Tesco duże zmartwienie, ponieważ ponad połowa hipermarketów Tesco oraz placówek Tesco Express w Wielkiej Brytanii wciąż nie została odświeżona.

Jestem przekonany, że Dave Lewis będzie musiał wziąć pod uwagę możliwość sprzedaży drugoplanowych biznesów Tesco, takich jak serwis streamingowy Blinkbox oraz sieć Dobbies Garden Centres, aby uzbierać wystarczająco dużo gotówki na odnowę kolejnych sklepów - stwierdził Gray.

Analityk zwraca uwagę na to, że coraz większej zadyszki dostaje również zagraniczny biznes Tesco, a nie tylko sklepy na rynku brytyjskim. - Spadki sprzedaży like-for-like rozchodzą się niczym wysypka po niemal wszystkich z dziewięciu głównych zagranicznych rynków Tesco, co powoduje jeszcze większą presję na nowego prezesa do zdecydowanego działania - zauważa Gray, podkreślając, że Lewis powinien wziąć pod uwagę możliwość sprzedaży sieci detalicznej Kipa (biznes Tesco w Turcji).

Gray przypomina równocześnie, że pomimo wszystkich aktualnych kłopotów, Tesco wciąż pozostaje siecią o największych przychodach w Wielkiej Brytanii - przynajmniej na ten moment. Analityk podkreśla, że szansą dla Tesco może być dalsze inwestowanie w format convenience. Zdaniem Graya, Tesco cały czas pokazuje wysoką zdolność adaptacji w tym formacie, otwierając kolejne małe sklepy convenience w Korei i Tajlandii. W dłuższej perspektywie, będzie to dla Tesco źródło stałych, rosnących przychodów, które może okazać się "buforem" dla spadającej sprzedaży w innych formatach/regionach. Analityk Planet Retail spodziewa się, że przychody Tesco z formatu convenience wzrosną globalnie z aktualnego poziomu 6,9 mld funtów rocznie do niemal 11 mld funtów w roku 2018.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.