Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk: W Tesco potrzebne radykalne zmiany. Możliwy nawet podział biznesu

Autor: Financial Times 28 lipca 2014 14:56

Jak uważa Bruno Monteyne, analityk Bernstein, Tesco po zmianie na stanowisku prezesa mogłoby zdecydować się na radykalny plan, oznaczający rozdzielenie biznesu w Wielkiej Brytanii - czytamy w "Financial Times".

Sieć mogłaby operować mocno dyskontowymi sklepami w regionach, gdzie najważniejsza dla klientów jest cena, natomiast w miejscach, gdzie konsumenci są bardziej zamożni, stawiać na placówki z produktami w wyższych cenach, "ponieważ przeciętny rosyjski bankowiec z centrum Londynu nie potrzebuje niskich cen". W ten sposób Tesco zmniejszyłoby zagrożenie ze strony niemieckich dyskontów, takich jak Aldi i Lidl, podobnie jak uczyniło to w latach 90., gdy zdecydowało się na wprowadzenie marki Value.

Monteyne uważa, że Tesco pod nowymi rządami zacznie wracać do swoich korzeni. Oznacza to zaprzestanie marnowania nakładów na inwestycje na przykład w rozwój tabletu Hudl, a skupienie się na fundamentach: przede wszystkim ofercie spożywczej. Zdaniem analityka, Tesco może rozważyć zmniejszenie obecności w niektórych krajach, można się też spodziewać, że sieć sprzeda cztery firmowe samoloty. Cięcia mogą dotknąć nawet karty lojalnościowej Clubcard i Tesco Bank.

Przypomnijmy, od października 2014 r. nowym prezesem Tesco będzie Dave Lewis (poprzednio pracował w koncernie Unilever), który zastąpi na tym stanowisku Philipa Clarke'a. Rozpoczęty przez Clarke'a ok. 20 miesiecy temu proces odbudowy Tesco zakładał m.in. odnowienie i przemodelowanie największych sklepów, w celu uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla klienta.

Oprócz tego poprawiony miał zostać wachlarz produktów żywnościowych, jak również rozwijany miał być program dla posiadaczy kart zniżkowych Clubcard. Strategia Clarke'a dla Tesco zakładała także rozwój sprzedaży on-line, w tym usługi Click & Collect. W lutym 2014 r. Tesco poinformowało dodatkowo o planach przeznaczenia 200 mln funtów brytyjskich na obniżki cen swoich produktów, aby odpowiedzieć na szybki rozwój dyskontów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,27

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.