Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analiza gazetek handlowych: Sieci stawiają na alkohole wysokoprocentowe

Autor: MondayNews.pl 20 października 2014 10:27

Według analizy tematycznych gazetek promocyjnych, sporządzonej przez agencję badawczą ABR SESTA wynika, iż sieci handlowe częściej niż do tej pory promują alkohole wysokoprocentowe, a rzadziej piwa. Dzięki tym produktom mogą one walczyć ceną z mniejszymi sklepami - podaje MondayNews.pl

Od stycznia do września 2014 roku ukazało się aż 125 gazetek tematycznych, poświęconych promocji wysokoprocentowych alkoholi. Najczęściej wydaje je sieć Makro Cash & Carry (w bieżącym roku wydała ich dwadzieścia jeden). Dużo miejsca alkoholom wysokoprocentowym poświęca Tesco, wydając dotychczas po trzynaście gazetek w każdym z formatów - hipermarkety, minihipermarkety oraz supermarkety. Inne sieci opublikowały nieco mniej gazetek, tj. Kaufland wydał ich dziesięć, Piotr i Paweł - osiem, Polomarket - pięć, ale pojawiały się też w segmencie convenience - Żabka wydała trzy gazetki, a w dyskontach Biedronka ukazały się dwie. Sieci handlowe wydawały również gazetki poświęcone wyłącznie takim alkoholom jak whisky, wina oraz piwa, jednak te ostatnie częściej były promowane w regularnych gazetkach handlowych wydawanych przez sieci.

Analizując dane nt. liczby promowanych produktów w gazetkach handlowych w lata 2013 i 2014 (styczeń-wrzesień) zaobserwowano, że zdecydowanie wyższy udział mają alkohole wysokoprocentowe (w 2013 r. - 26,5%, w 2014 r. - 29,4%), natomiast mniejszy piwa (w 2013 r. - 37,6%, w 2014 r. - 33,7%). Nastąpił też znaczny wzrost promocji cydru (w 2013 r. 0,2%, 0,9% w 2014 r., co oznacza wzrost promocji z 99 do 482). - Jest to efekt poszerzenia się asortymentu kategorii cydrów, który wynika z obniżki akcyzy na cydr mającej miejsce na początku 2013 roku. Taka sytuacja sprawiła, że producenci zwrócili większą uwagę na tę kategorię, powiększając asortyment - mówi Marcin Dobek z ABR SESTA.

Na zwiększenie liczby promocji alkoholi wysokoprocentowych nie wpłynęła cena, gdyż jest ona wyższa niż w poprzednim roku, co wynika głównie z kwestii podwyższonej akcyzy na mocne alkohole. -Ta promocja to efekt większej aktywności głównie firmy CEDC. Zdecydowanie częściej niż w zeszłym roku promowane były cztery marki należące do tej firmy tj. Żubrówka, Soplica, Absolwent i Żytniówka - dodaje Marcin Dobek.

W kategorii piw zauważalny jest spadek udziałów w liczbie promocji największych producentów, takich jak Carlsberg, Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec. Zyskują zaś mniejsi producenci tacy jak m.in. Royal Unibrew, Perła Browary Lubelskie, Browar Fortuna, Van Pur czy Browar Namysłów. Wynika to z faktu, że klienci częściej preferują marki lokalne i mniej przemysłowe.

W kategorii win najczęściej promowane są wina czerwone, głównie wytrawne. Co ciekawe, sieci promują wina, które nie cieszą się największą popularnością wśród konsumentów (według Millward Brown to wina czerwone półsłodkie są najczęściej wybierane przez nich, a stanowią one jedynie 1/4 promocji win czerwonych).

Wśród najczęściej promowanych produktów są piwa w multipakach, albowiem w ten sposób producenci chcą zwiększyć koszyk zakupowy. Sieci handlowe najczęściej promują 4-pak Żubra, który był promowany w średniej cenie 9,28zł, a najniższą cenę oferowały E.Leclerc i Netto - jedynie po 6,99zł. Natomiast wśród alkoholi wysokoprocentowych na łamach gazetek handlowych najczęściej reklamowano Jack Daniels Tennessee Whisky 40% 700ml. Poszczególne produkty whisky były częściej promowane niż wódki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.