Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analiza gazetek: Sieci handlowe przestały dzielić zabawki na "dla chłopców i dziewczynek"

Autor: promocyjni.pl dla serwisu dlahandlu.pl 28 maja 2014 13:46

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez serwis Promocyjni.pl, oferty na Dzień Dziecka pojawiają się w gazetkach większości sieci handlowych - zarówno supermarketów, minimarketów, jak i dyskontów. Dedykowane oferty wydały m.in. Carrefour, Biedronka, Lidl czy Tesco. Rodzice nie muszą więc specjalnie udawać się do sklepów z zabawkami, by sprawić pociechom prezent z okazji ich święta.

We Freshmarketach nabyć można m.in. książki z naklejkami, w Carrefourze bajki na DVD dla najmłodszych i płyty CD z muzyką malucha, Lidl stawia natomiast na ubrania i wydaje ofertę pt. „Dzień Dziecka w modzie". Sklepy kuszą również gazetkami całkowicie wypełnionymi artykułami dla dzieci - w gazetce Pepco znaleźć można jedynie zabawki i ubranka dla najmłodszych, Biedronka natomiast poświęca „dziecięcym przygodom" oddzielną broszurę.
Co ciekawe - pod akcje specjalne z okazji 1 czerwca podpięte zostają również często produkty dostępne w stałym asortymencie. Dotyczy to przede wszystkim słodyczy.
Za znak czasów uznać można fakt, że w gazetkach promocyjnych praktycznie nie da się zaobserwować podziału na zabawki dla dziewczynek i dla chłopców. Wyjątkiem jest broszura E.Leclerc z Kielc, w której upominki na Dzień Dziecka przydzielone są do różnych kategorii: „w plenerze", „zagraj z nami" i właśnie „zabawki dla dziewczynek".
Upominki najczęściej uszeregowane są tematycznie lub w grupy odpowiadające potrzebom dzieci w określonym wieku. Wydawcy gazetek nie zapominają bowiem również o najmłodszych pociechach - poza zabawkami proponują rodzicom zakup maty pluszowej lub poduszki dla niemowląt (Nexterio.pl), pieluszek lub środków pielęgnacyjnych (Biedronka) czy też niemowlęcego body (Pepco).

O ile w okresie świątecznym prawdziwym hitem okazał się interaktywny Furby, o tyle w przypadku Dnia Dziecka niemożliwe jest wyłonienie faworyta w kategorii „najpopularniejsza zabawka". Rodzice wybierać mogą spośród tradycyjnych klocków Lego i lalek Barbie, puzzli, gier planszowych
i logicznych, a także książek z bajkami i akcesoriów z postaciami z bajek Disneya. Niemal we wszystkich gazetkach wyeksponowana zostaje również oferta Monster High. Sklepy zachęcają do zakupu lalek lub akcesoriów i kosmetyków z wizerunkami potwornych bohaterów. Wybór jest naprawdę szeroki - od maskotek, przez kolorowanki aż po torebki. Serii Monster High rośnie jednak konkurencja w postaci Violetty. Akcesoria z wizerunkiem serialowej bohaterki z Disney Channel skierowane są już jednak do nieco starszych milusińskich.
Dzień Dziecka staje się dla sieci handlowych okazją do wyeksponowania asortymentu na co dzień niekojarzonego z supermarketami czy dyskontami. Okazuje się jednak, że oferta sklepów staje się coraz bardziej różnorodna i coraz lepiej dopasowana do wymogów nie tylko klientów, ale i okazji - wynika z analizy gazetek przeprowadzonej przez serwis promocyjni.pl.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.