Analiza: W jakie dni Polacy najczęściej odwiedzają centra handlowe?

Autor: dlahandlu.pl 27 października 2017 18:04

Z raportów FF ReIndex Retail Institue i analizy dziennej odwiedzalności w ponad 100 centrach handlowych, na przykładzie pełnych danych z 2016 roku (51 tygodni), widać, że sobota, niezależnie od wielkości i rodzaju centrum handlowego, jest najczęściej wybieranym przez Polaków dniem na wizytę w galerii handlowej (16-17%).

Piątek i niedziela są równoważne w kalendarzu odwiedzin (po 15%) przy czym centra duże odwiedzane są częściej w niedzielę niż obiekty mające do 40 000 m2 (powierzchni najmu).
Dla centrów małych (do 20 000 m2 powierzchni najmu) najważniejszymi dniami tygodnia są czwartek, piątek i sobota (46% wszystkich odwiedzin).
Centra znajdujące się na obrzeżach miast są odwiedzane przez Polaków głównie w soboty (18%) i niedziele (16%).
Piątek, sobota i niedziela to 46% wszystkich wizyt w galeriach, których głównymi najemcami są firmy szeroko rozumiane jako modowe i usługowe. Tu niedziela stanowi aż 14% wyników.
Piątek, sobota i niedziela to 48% wszystkich odwiedzin w przypadku centrów z dominującym operatorem spożywczym, tzw. super i hipermarketem, ale niedziela ma 15% udział w wynikach.

Oznacza to, że:

Centra małe, które stanowią ok 26% wszystkich obiektów handlowych w Polsce, nie powinny odczuć istotnych zmian w rytmie i natężeniu odwiedzin klientów.
Centra średnie i duże, łącznie 74% wszystkich centrów w Polsce, mogą spodziewać się kumulacji odwiedzin w piątek i sobotę. W przypadku obiektów śródmiejskich, które są zlokalizowane blisko dużych skupisk biurowych lub mieszkaniowych, przewidywany jest wzrost odwiedzalności w czwartki i poniedziałki w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Niezależnie od wielkości obiektu handlowego:
•Centra znajdujące się na obrzeżach miast poniosą największe koszty związane ze zmianami dotyczącymi zakazu handlu. Eksperci szacują, że spadek frekwencji w tych obiektach może wynieść do 16 proc.
Centra z dominującym operatorem spożywczym (tzw. super i hipermarkety) powinny liczyć się ze spiętrzeniem odwiedzin w piątek i sobotę oraz czwartki/ poniedziałki w godzinach wieczornych.
W przypadku dużych i bardzo dużych centrów handlowych może okazać się konieczne wydłużenie czasu pracy w piątki i soboty oraz czwartki i/lub poniedziałki, aby obsłużyć liczną grupę klientów. 

Istnieje silna korelacja pomiędzy liczbą odwiedzających a wynikami sprzedaży najemców centrów handlowych. Instytut szacuje, że 16-20% najemców centrów handlowych odczuje negatywne skutki wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. Są to przedstawiciele branż:

Rozrywka [kina, kręgielnie, place zabaw dla dzieci, automaty do gry, etc.] 
Dom, wnętrze, ogród (DIY, Produkty remontowe i budowlane, wyposażenie i dekoracja domu, meble, firany, dywany, oświetlenie, ogród, akcesoria kuchenne, sprzęt kuchenny, łazienkowy, ozdoby do domu, pościel, obrusy, obrazy, etc.) 
Sklepy spożywcze, w tym te sprzedające świeżą żywność
Kawiarnie i Restauracje (restauracje i fast food, kawiarnie, lodziarnie, cukiernie, słodycze, stoiska z jedzeniem na wynos (bułki, precelki, słodycze, etc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,92

  • Min

    3,31

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.