Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Andrzej Wojciechowicz na VI FRSiH: Jest dużo elementów, które sprzyjają dyskontom, jednak inne formaty również się rozwijają

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2013 19:24

Myśląc o perspektywach rynku handlu, bardzo trudno jest przewidzieć, bo wszystko dynamicznie się zmienia. Rynek kształtują trzy najistotniejsze elementy: oferujący produkt detalista, konsument i producent. Te trzy podmioty decydują o kształcie i o przyszłości rynku handlu w Polsce - mówił Andrzej Wojciechowicz z FMCG Business Consulting, podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, podczas sesji „Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce".

Jak rynek dyskontów będzie wyglądał w przyszłości? Trudno to przewidzieć. Wszystko zależy od tego jak aktywne będą dyskonty w generowaniu potrzeb konsumenta, jak aktywnie będą potrafiły zarządzać jego potrzebami i jak aktywnie będą potrafiły rozwijać swoją sieć, czy będzie jeszcze miejsce.
- Jest dużo elementów, które sprzyjają dyskontom, jednak trzeba pamiętać, że nie są one same na rynku, inne formaty również się rozwijają. Taki sam przyrost procentowy na rynku jak dyskonty miały w ciągu dekady sklepy convenience, one też podwoiły swój udział rynkowy - podkreślał podczas VI FRSiH Andrzej Wojciechowicz , FMCG Business Consulting.
Przez ostatnie 10 lat nastąpiły kolosalne zmiany na rynku, wzrost wartości sprzedaży detalicznej wyniósł ponad 100 mld zł.
Zdaniem eksperta jest stosunkowo łatwo z punktu widzenia finansowego otwierać sklepy dyskontowe, bo nie wymagają one tak dużych inwestycji jak w środki trwałe inwestują hipermarkety.
- Dyskonty zainwestowały w klienta, w cenę, posługując się dźwignią w postaci marki własnej, która w doskonały sposób wprowadziła dyskonty na rynek konsumencki, spełniając ich potrzeby. Te wszystkie narzędzia dodatkowe, którymi dysponują dyskonty predysponują je do dynamicznego rozwoju - dodał Andrzej Wojciechowicz.
Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska SA, również jest zdania, że nie da się przewidzieć tego, w którym kierunku pójdzie rozwój dyskontów.
- Widzimy, że trendy rynkowe cechują zwroty akcji, najbardziej ewidentnym zwrotem akcji jest zatrzymanie rozwoju hipermarketów w Polsce. Myślę, że to nie do końca zostało przewidziane przez wielu graczy rynkowych i to jest element ewolucji klienta i jego potrzeb - dodaje.
- Naszym celem średnioterminowym jest posiadanie 3000 sklepów do końca 2015 r. W związku z tą deklaracją pojawiły się pytania czy to oznacza koniec naszego rozwoju, czy to jest docelowa liczba sklepów, jaką Biedronka zamierza prowadzić w Polsce. Po 2015 r. zamierzamy utrzymać dynamiczny rozwój, choć zdajemy sobie sprawę, że nasycenie rynku, będzie to stymulowało. Po otwarciu 3000 sklepów będziemy nadal uruchamiać kolejne placówki - mówi Alfred Kubczak.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.