Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Aplikacje mobilne pomogą zdobyć lojalnych klientów

Autor: dlahandlu.pl 13 października 2016 13:54

Rewolucja w kupowaniu powierzchni reklamowych, zmiana podejścia do programmatic, zwrot w stronę aplikacji mobilnych, a do tego walka o lojalność klienta – eksperci z Sociomantic Labs oraz prelegenci Digital Marketing Heroes 2016 wskazują wspólnie najważniejsze kierunki rozwoju e-reklamy.

Mobile rośnie w siłę, ale wciąż daleko mu do desktopu
W 2013 roku kanał mobilny stanowił zaledwie 11 proc. udziału wydatków w branży e-commerce, natomiast do 2020 roku szacuje się, że osiągnie 45 proc. Rosnące znaczenie urządzeń mobilnych nie oznacza schyłku desktopu. Według danych Google’a, zaprezentowanych podczas DMH 2016 przez Allegro, pomimo że w 2015 roku w Czarny Piątek 60 proc. ruchu e-commerce pochodziło z mobile, to jednak tylko poniżej 30 proc. obrotu pochodziło wówczas ze sprzedaży za pośrednictwem mobilnych urządzeń. Pokazuje to, że choć ludzie aktywnie poszukują informacji za pomocą smartfonów czy tabletów, to wciąż wolą finalizować sprzedaż na desktopie. Jak podaje Allegro, 10 proc. użytkowników największej platformy e-commerce w Polsce dokonuje zakupów tylko przez smartfony, a kolejne 10 proc. korzysta zarówno z telefonu, jak i z komputera. Pozostałe 80 proc. kupuje wyłącznie na desktopie, choć niejednokrotnie przegląda ofertę również w kanale mobilnym.

Programmatic oznacza jakość
Na przestrzeni ostatnich lat technologię programmatic wykorzystywano tylko i wyłącznie do sprzedaży powierzchni reklamowej, której nie udało się sprzedać w inny sposób. Obecnie nastawienie do programmatic szybko się zmienia. Jak podkreślają eksperci obecni na DMH 2016 za pośrednictwem ciągle udoskonalanej i efektywnej technologii sprzedaje się również najlepsze powierzchnie reklamowe. Rośnie też znaczenie Programmatic Direct. W przyszłości do sprzedaży bezpośredniej między wydawcami a firmami działającymi w ramach programmatic przyłączy się więcej graczy, ich działania będzie charakteryzować większa transparentność.

Lojalny klient to sukces firmy
W celu zwiększenia lojalności należy inwestować długoterminowo oraz poznać cykl życia klienta. Podczas DMH 2016 ekspert z NC+ wskazał kilka skutecznych sposobów, aby skłonić konsumentów nie tylko do zrobienia jednorazowych zakupów, ale przede wszystkim do tego, żeby chcieli z produktów i usług danej firmy jeszcze niejednokrotnie skorzystać. Po pierwsze, należy odpowiadać na potrzeby klienta lub dawać mu narzędzia, które to umożliwią (w tym tkwi siła m.in. aplikacji mobilnych – tworzy się je po to, aby użytkownikowi w czymś pomóc, np. dojechać we wskazane miejsce, poznać najważniejsze newsy itd.). Po drugie, firma musi być przejrzysta i otwarta jako organizacja. Po trzecie, trzeba robić wszystko, aby zaangażować klienta.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.