Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Asda w IV kw. ze spadkiem sprzedaży o 5,8 proc.

Autor: PAP 20 lutego 2016 16:47

Asda, trzecia co do wielkości sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii, w IV kw. 2015 r. odnotowała 5,8-proc. spadek sprzedaży porównywalnej.

 

Trzynastotygodniowy okres zakończony 1 stycznia 2016 r. to zarazem szósty kwartał z rzędu, w którym sprzedaż w sklepach Asda spadła w ujęciu rocznym. W III kw. 2015 r. spadek ten wyniósł 4,5 proc., a w II kw. 2015 r. - 4,7 proc. (wówczas był to najgorszy wynik w 50-letniej historii sieci).

Tym samym w kwartale tradycyjnie sprzyjającym wzrostowi sprzedaży (z uwagi na okres świąteczny) Asda wypadła najgorzej spośród wszystkich głównych graczy na rynku super- i hipermarketów w Zjednoczonym Królestwie. Sieć przegrała z niemieckimi dyskontami Lidl i Aldi, a także z pozostałymi sieciami "wielkiej czwórki" - Tesco, Morrisons i Sainsbury's.


Analitycy podkreślają, że na te słabe wyniki wpłynęła m.in. nietypowa polityka Asda, jeśli chodzi o tzw. czarny piątek. Sieć wycofała się z tradycyjnych gigantycznych przecen w ten dzień, zamiast tego oferując swoim klientom obniżkę cen zabawek, żywności i artykułów gospodarstwa domowego o łącznej wartości 26 mln funtów. Ceny tych produktów były obniżane na przestrzeni kilku tygodni poprzedzających Boże Narodzenie. Niezależnie od tej inicjatywy, Asda w całym ubiegłym kwartale przeceniła znaczną część swojego asortymentu, by przyciągnąć klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,79

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.