PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Asia Exit, Poland Exit - czy Tesco zostanie marką lokalną?

Autor: dlahandlu.pl 9 grudnia 2019 09:54

Asia Exit, Poland Exit - czy Tesco zostanie marką lokalną? fot. shutterstock

Możliwe, że Tesco nie będzie już globalną marką handlową, a raczej biznesem lokalnym. Czy handlowy gigant będzie prowadził biznes tylko w Wielkiej Brytanii i w Irlandii? Teraz sieć zastanawia się nad wycofaniem się z Azji, a na sprzedaż został już wystawiony oddział w Polsce. Czy w ślad za tym pójdą biznesy na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji?

Tesco - największy detalista w Wielkiej Brytanii - oświadczył, że wycofuje się ze swoich "wzniosłych, globalnych" ambicji.

Świętująca setną rocznicę powstania sieć jest teraz w centrum zainteresowania branży handlowej. W październiku br. szef sieci Dave Lewis ogłosił, że jego praca w Tesco dobiega końca i wkrótce zastąpi go Ken Murphy. Dochodzą do tego problemy na zagranicznych rynkach.

Teraz sieć potwierdza, że ​​w związku z zainteresowaniem inwestorów jego azjatyckim biznesem, rozpoczął się przegląd strategicznych opcji. W grę wchodzi nawet sprzedaż całej działalności w Tajlandii i Malezji.

Firma powiedziała, że ​​przegląd jest na wczesnym etapie i na razie nie podaje żadnych szczegółów na temat otrzymanych ofert.

Tesco posiada 1967 sklepów w Tajlandii i 74 w Malezji. W okresie sześciu miesięcy zakończonym 24 sierpnia br. łączna sprzedaż Tesco na tych rynkach wyniosła 2,6 miliarda GBP (3,3 miliarda USD), co stanowi wzrost zaledwie o 1%.

Podczas czerwcowego dnia inwestora Tesco oświadczyło, że jest dobrze przygotowane do rozwoju w Azji, zwłaszcza w Tajlandii, i zamierza otworzyć aż 750 nowych sklepów.

Za kadencji Dave'a Lewisa inwestycje Tesco skupiły się na rynku brytyjskim, na którym wydano w ubiegłym roku prawie 4 miliardy funtów, w tym na przejęcie hurtowni Booker.

Jeśli Tesco zrezygnuje z Tajlandii i Malezji, jego jedyną zagraniczną działalnością, poza Irlandią, będzie Europa Środkowa czyli Czechy, Węgry, Polska i Słowacja. Biorąc pod uwagę, że region raczej generuje straty, nie wiadomo czy Tesco nie będzie obecne jedynie na Wyspach.

W poprzednich latach sieć dokonała kosztownych wyjść z takich rynków jak Stany Zjednoczone, Japonia i Chiny.

Akcje Tesco 6 grudnia br. kosztowały 232,2 pensów, a wartość firmy wyniosła 22,8 mld funtów.

Przypomnijmy, że w 2014 roku ujawniono skandal księgowy, który spowodował dramatyczny spadek koniunktury. Od tamtej pory spółka przechodzi głęboką restrukturyzację, pod nadzorem prezesa Dave Lewisa, który ze względu na swoje radykalne decyzje zyskał przydomek „Drastic Dave".

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • Mikey 2019-12-09 15:25:37

    Skoro poza UK/IRL maja tylko kraje V4 i Malezje/Tajlandie to juz sieci daleko do “globalnosci”. To tylko 8 krajow, owszem na dwoch kontynentach, ale juz sie skurczyli do praktycznie lokalnego biznesu. Francuska konkurencja, jak Auchan czy Carrefour pokrywa znacznie wieksza czesc swiata. Jak i amerykanski WalMart i wiele sieci u nas nie znanych, z krajow arabskich czy ameryki lacinskiej, lub Azji

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,28

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7189
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.