Auchan Holding ze spadkiem sprzedaży LFL na poziomie 0,7 proc.

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2016 16:14

Auchan Holding ze spadkiem sprzedaży LFL na poziomie 0,7 proc. fot. Auchan


W I półroczu 2016 skonsolidowane przychody Auchan Holding przed opodatkowaniem wyniosły 26,106 mld euro (wzrost o 0,8 proc. przy stałym kursie wymiany, ale spadek o - 3 proc. przy zmiennym kursie wymiany). Firma zanotowała spadek sprzedaży LfL na poziomie - 0,7 proc.

EBITDA wzrosła przy stałym kursie wymiany o 0,1 proc. do 1,043 mld euro, ale spadła o -5,5 proc. przy zmiennym kursie wymiany). Zysk operacyjny z działalności kontynuowanej przed opodatkowaniem spadł do 296 mln euro, czyli o - 13,2 proc. przy stałym kursie wymiany i o 21,2 proc. przy zmiennym kursie wymiany. Zysk operacyjny przed opodatkowaniem spadł do 228 mln euro, czyli o - 22,4 proc. przy stałym kursie wymiany i o - 30,3 przy zmiennym kursie wymiany. Zysk netto z działalności kontynuowanej spadł do 117 mln euro, czyli o - 16 proc. przy stałym kursie wymiany walut i o - 25,3 proc. przy zmiennym kursie wymiany. Zysk przed opodatkowaniem spadł o 37,2 proc. do 174 mln euro. Jednocześnie wzrost organiczny wyniósł 1,1 proc., na co złożyło się powstanie nowych placówek (przyrost o 1,8 proc.) przy jednoczesnym spadku na poziomie sprzedaży like for like (-0,7 proc.). Negatywny wpływ na procentowy wzrost przychodów przed opodatkowanie miały ceny paliw (-0,4 proc.), a także wahania kursów walutowych, które obniżyły wyniki holdingu o blisko 1 mld euro, czyli 3,8 proc. (były to spadki walut głównie w Rosji, Polsce i Chinach). Firma widzi jednak pozytywne sygnały, m.in. we Francji czy Portugalii i Hiszpanii, w których to krajach firma zanotowała "silny wzrost like for like".

Spółki należące do Auchan Holding w I półroczu 2016 zainwestowały 601 mln euro, co oznacza spadek o 13,3 proc. rdr. z poziomu 693 mln euro. W II półroczu firma zamierza zwiększyć wydatki inwestycyjne ponad pułap, który wydatkowała w II połowie 2015 roku.

Kraje Azji są dla firmy priorytetowe pod względem inwestycji i odpowiadają za 31,4 proc. wydatków inwestycyjnych, które zapewniają wzrost firmy na rynku chińskim. Francja pozostaje także jednym z priorytetowych rynków, na których wydatkowane jest 30,5 proc. ze środków inwestycyjnych, przeznaczanych głównie na modernizację sieci sklepów.

W Polsce Auchan Retail po transformacji szyldów Real na Auchan zanotował rekordowy wzrost klientów i asortymentu. Firma jest też zadowolona z zakończenia procesu rebrandingu hipermarketów Real. W Rosji sprzedaż spadła ze względu na negatywną sytuację ekonomiczną i wpływ zmiennego kursu walut na wyniki. Mimo to Auchan inwestuje znaczne środki na tym rynku - czytamy w komunikacie.


Wilhelm Hubner, szef rady nadzorczej Auchan Holding tak skomentował wyniki firmy:  Wdrożyliśmy strategię multiformatową we wszystkich w krajach, w których działamy, a sklepy convenience stały się kluczowym atrybutem. Jednocześnie przyśpieszyliśmy digitalizację naszych operacji handlowych (znaczące inwestycje w e-sklep w Chinach)... W ciągu kilku miesięcy wrócimy na tory zapewniające rozwój naszemu skutecznemu i zrównoważonemu modelowi biznesowemu i osiągniemy nasze ambitne cele - podsumował.

Auchan Retail zarządza siecią 969 hipermarketów, 2,612 marketów i sklepami e-skepami w 16 krajach, z czego w ostatnim półroczu przybyło 16 hipermarketów i 46 marketów. Auchan w Polsce na koniec I półrocza 2016 roku miało 76 hipermarketów i oraz 32 sklepy Simply Market (o 1 mniej niż pod koniec 2015 roku). Immochan zarządza zaś siecią 22 centrów handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.