Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Auchan: Klienci wrócą do hipermarketów!

www.portalspozywczy.pl 8 kwietnia 2014 21:42

Auchan: Klienci wrócą do hipermarketów!

Kryzys mamy już za sobą. Za chwilę nadejdzie taki moment, w którym klienci wrócą do hipermarketów, oczekując naprawdę dużego wyboru produktów i usług - twierdzą w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Szeib, dyrektor generalny, prezes Auchan Polska i Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska.

Jak wyglądają perspektywy dla hipermarketów na lata 2014-2020? Czy rynek ma jeszcze w Polsce potencjał do rozwoju?

Marek Szeib: Dynamika rozwoju w roku 2013 i poprzednich pięciu latach była znacznie niższa niż w latach 2006-2007, ale to dotyczy nie tylko hipermarketów, czy handlu, ale całej globalnej gospodarki. Hipermarkety są jedynie jej częścią i tak samo odczuwają kryzysy. Natomiast przyszłość rynku hipermarketów zawsze jest związana z przyszłością kraju i jego dynamiką rozwoju.

Jak wyglądają prognozy dla hipermarketów?

Marek Szeib: Według prognoz ekonomistów z kraju i zagranicy, najbliższe lata dla polskiej gospodarki będą pozytywne, można więc sądzić, że nadchodzi także lepszy czas dla handlu. Jednak aby to się udało, firmy muszą mieć wizję rozwoju.

Jeszcze sześć lat temu hipermarkety były na topie, a dyskonty dopiero rozpoczynały walkę o rynek. Dyskonterzy doskonale odrobili lekcję, świetnie zaadoptowali się do bieżących warunków, zdobyli potężną część rynku i klientów. To jednak rewolucja.

Marek Szeib: Moim zdaniem jednak rynek dokonał jedynie ewolucji, a nie rewolucji. Wszystkie formaty i marki istniały wcześniej. Zmieniły się jedynie proporcje między nimi. Celem hipermarketów dzisiaj jest znalezienie dla siebie nowego, ważnego miejsca w rynku, tak aby klient potrafił skorzystać z przygotowanej dla niego oferty. Warto podkreślić, że klient jest obecnie motywowany przede wszystkim przez produkt i przez cenę. Nie ma on motywacji formatu. Klient nie idzie do supermarketu, do hipermarketu, czy do hard dyskontu, bo preferuje ten czy inny format. On idzie dlatego, bo znajduje ten produkt, którego potrzebuje i taką cenę, za jaką może ten produkt kupić. To jest jego główna motywacja. Dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ja, jako hipermarket mogę znaleźć taką różnicę w stosunku do rynku, która spowoduje, że klient wybierze Auchan.

Jak panowie widzą najbliższe lata? Wiemy, że polską gospodarkę będą napędzały m.in. fundusze unijne. Czy jest szansa, że Polacy znowu zaczną więcej konsumować, przestaną być tak ostrożni, jak w ciągu ostatnich lat?

  • pies z kulawą nogą 2014-04-29 17:29:50

    ja na pewno nie wróce . Kupuje pod domem . Szkoda auta

  • oszołom(czytaj auchan) 2014-04-09 21:28:50

    panie mondrala wracaj pan do francji

  • b prac. marketu 2014-04-09 16:54:33

    Niestety pan dyrektor buja w obłokach tak jak wzorem lat ubiegłych tak w następnych latach handel sieciowy-markety-hipermarkety skazane są na upływ klientów.Będą kombinować kosztem jakości aby obniżyć cenę albo jeszcze bardziej zaleją swą ofertę chińszczyzną( art. przemysłowe-dziewiarskie są takie tanie bo są "jednorazowe", W Polsce markety eldorado sprzedaży byle czego maja za sobą. Przykładem jest Biedronka to Polski klient wymusił na tej sieci zmianę oferty z palety, byle jak na bardziej cywilizowaną "zachodnią".

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.